نامزدی ترامپ برای دریافت نوبل صلح از سوی ژاپن و به درخواست آمریکا!

به گفته یک مقام مطلع ژاپنی که نخواسته نامش فاش شود، این اقدام نخست وزیر ژاپن به درخواست دولت ایالات متحده آمریکا صورت گرفته است. 

نامزدی ترامپ برای دریافت نوبل صلح از سوی ژاپن و به درخواست آمریکا!

دولت ژاپن به درخواست ایالات متحده آمریکا پیشنهاد نامزدی "دونالد ترامپ" برای دریافت نوبل صلح 2019 را به کمیته نوبل صلح داده است.

روزنامه "آساهی شیمبون" ژاپن فاش کرده که "شینزو آبه" نخست وزیر این کشور پس از درخواست دولت ایالات متحده آمریکا از او برای نامزدی ترامپ، درخواست نامزدی دونالد ترامپ را در پاییز گذشته به کمیته نوبل صلح ارایه کرده است.

ترامپ جمعه گذشته در جریان نشستی خبری در کاخ سفید، اعلام کرد نخست وزیر ژاپن او را به خاطر گفتگوهای مستقیم با رهبر کره شمالی و حل بحران اتمی شبه جزیره کره، نامزد دریافت نوبل صلح در سال 2019 کرده است. او گفت: "شینرو آبه" کپی 5 صفحه‌ای نامه زیبای خود به کمیته نوبل صلح را برای او فرستاده است.

حالا بر اساس گزارش روزنامه ژاپنی "آساهی شیمبون" و به گفته یک مقام مطلع ژاپنی به که نخواسته نامش فاش شود، معلوم شده این اقدام نخست وزیر ژاپن به درخواست دولت ایالات متحده آمریکا صورت گرفته است.

بر اساس گزارش آساهی یک منبع آگاه دولت ژاپن به این رسانه گفته، پس از نخستین نشست ترامپ با رهبر کره شمالی در سنگاپور در ژوئن 2018، دولت آمریکا از "شینزو آبه " خواسته تا نام ترامپ را به عنوان نامزد دریافت نوبل صلح 2019، مطرح کند.

در حالی که کاخ سفید هنوز به این گزارش روزنامه ژاپنی واکنشی نشان نداده، اما سخنگوی وزارت امور خارجه ژاپن روز شنبه- دیروز- در واکنش به گزارش روزنامه آساهی گفت: این وزارت خانه از بیانات ترامپ آگاه است اما نمی‌تواند درباره جزئیات تعاملاتی که بین رئیس جمهور آمریکا و شینزو آبه صورت گرفته، اظهار نظر کند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها