تاکید دولت افغانستان بر مبارزه جدی،‌ منطقه‌ای و جهانی با تروریسم

سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران و همچنین وزارت امور خارجه این کشور طی پیام‌های جداگانه‌ای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان را تسلیت گفته و بر مبارزه جدی و منطقه‌ای با تروریسم تاکید کردند.

تاکید دولت افغانستان بر مبارزه جدی،‌ منطقه‌ای و جهانی با تروریسم

متن پیام تسلیت سفارت افغانستان در تهران به شرح زیر است:

سفارت کبرای جمهوری اسلامی افغانستان مقیم تهران حمله انتحاری در سیستان و بلوچستان ایران را که منجر به کشته و زخمی شدن جمعی از نیروهای مرزی کشور ایران شد؛ محکوم کرده و مراتب تسلیت و همدردی خویش را به دولت و ملت برادر جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌ها و بازماندگان قربانیان ابراز می‌دارد.

این سفارت از بارگاه ایزد منان برای جان‌باختگان بهشت برین، برای مجروحین شفای عاجل و برای خانواده‌های داغ‌دیده صبر جمیل استدعا دارد و بر ضرورت خشکانیدن ریشه‌های گروه‌های تروریستی که دشمن ثبات، آرامش، عزت و پیشرفت کشورهای مسلمان در منطقه و جهان می‌باشند و همچنین بر نیاز به مبارزه مشترک و صادقانه منطقه‌ای و جهانی با این پدیده شوم تأکید می‌کند.

همچنین در پیام وزارت امور خارجه افغانستان نیز آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، حمله تروریستی در استان سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران را به شدیدترین نحو ممکن محکوم می‌کند.

افغانستان در خط نخست نبرد با تروریسم قرار دارد و بر این باور است که هراس‌افکنان، غیرقابل تفکیک و دشمن ارزش‌ها و جامعه بشر هستند.

دولت جمهوری اسلامی افغانستان با اظهار همدردی و تسلیت به مردم و دولت کشور دوست جمهوری اسلامی ایران به خاطر جان باختن ۲۷ تن از نیروهای مرزی این کشور، بار دیگر بر مبارزه جدی با این دشمن مشترک تأکید می‌ورزد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها