ارتش فرانسه یکی از افسران خود را به دلیل انتقاد از عملیات ائتلاف آمریکا در سوریه مجازات می‌کند

ارتش فرانسه اعلام کرد که یکی از افسرانی را که در جنگ علیه داعش در سوریه شرکت داشته و از روش ائتلاف آمریکا برای شکست داعش در هجین سوریه انتقاد کرده، مجازات خواهد کرد.

ارتش فرانسه یکی از افسران خود را به دلیل انتقاد از عملیات ائتلاف آمریکا در سوریه مجازات می‌کند

فرانسوا رژی لوگریه، از افسران ارتش فرانسه که مسؤولیت هدایت یگان توپخانه‌ای در حمایت از کردها در سوریه را برعهده دارد، گفت: ائتلاف بر کاهش خطرات فرا روی خود متمرکز شد و همین مساله به افزایش آمار کشته شدگان در میان غیرنظامیان و ویرانی منجر شد. بله ما در جنگ هجین پیروز شدیم اما بی‌دلیل بحران را طولانی می‌کنیم و از این طریق در افزایش تعداد قربانیان سهیم می‌شویم.

به نقل از شبکه روسیا الیوم، وی در مقاله‌ای در سایت "نشنال دیفنس ریویو" نوشت: ما به شکل هولناکی زیرساخت اصلی را از بین برده و چهره بدی را به نمایش گذاشتیم در نتیجه ممکن است این مسائل به ظهور دشمن جدیدی منجر شود. ائتلاف می‌توانست خیلی سریع‌تر و تنها با ارسال ۱۰۰۰ سرباز تروریست‌های داعش را که تعدادشان از ۲۰۰۰ تن تجاوز نمی‌کند و هیچ پوشش هوایی و تجهیزات تکنولوژیکی مدرن در اختیار ندارند، شکست بدهد.

این ژنرال فرانسوی خاطرنشان کرد: چند شهرک دیگر قرار است اتفاق هجین در آنجا بیفتد تا ما پی ببریم که روش نادرستی را در پیش گرفته‌ایم.

وی آورده است: ما به طور گسترده زیرساخت‌های اصلی را نابود کردیم و به مردم تصویری کینه توزانه نشان دادیم. ما پشت سر خود بذر ظهور قریب‌الوقوع دشمنی جدید را کاشتیم.

فرانسه یکی از شرکای اصلی در ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه است و پاریس از جنگنده‌های خود در هدف قرار دادن افراد داعش استفاده می‌کند، همچنین سلاح‌های سنگین توپخانه‌ای فرانسه از نیروهای سوریه دموکراتیک حمایت می‌کنند و پاریس نیروهایی ویژه در خاک سوریه دارد.

سخنگوی ارتش فرانسه در واکنش به مقاله این افسر تأکید کرده که ارتش این افسر را مجازات خواهد کرد. سایت "نشنال دیفنس ریویو" روز شنبه در پی این موضع‌گیری دولت فرانسه، مقاله لوگریه را از خروجی سایت برداشت.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها