سرعت وزش باد در زاهدان به بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت می رسد

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: وزش باد از امروز تا روز چهارشنبه در نوار غربی، جنوب شرق و نقاط مرکزی استان موجب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می شود.

سرعت وزش باد در زاهدان به بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت می رسد

علی ملاشاهی اظهار داشت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی از بعدازظهر امروز تا روز چهارشنبه در زاهدان، نواحی مرکزی، مرز غربی و جنوب شرق استان سیستان و بلوچستان وزش باد شدید با سرعت ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت سرعت باد در این مناطق گاهی به به بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت هم می رسد، افزود: این وزش باد در برخی نقاط همراه با گردوخاک و کاهش دید خواهد بود.

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره یه اینکه روز دوشنبه به طور موقتی از شدت وزش باد کاسته می شود، ادامه داد: اما مجددا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه شاهد وزش بادهای نسبتا شدید در سطح استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: همچنین وجود جریانات گرم و مرطوب جنوبی طی امروز و فردا موجب ابرناکی در سطح سیستان و بلوچستان می شود به طوری که بعد از ظهر امروز و فردا شرایط برای رگبار های پراکنده باران، برخی نقاط رعد و برق وتندباد موقتی به ویژه در نیمه شمالی و ارتفاعات جنوبی استان فراهم است.

ملاشاهی با اشاره به اینکه طی این مدت دریای عمان آرام پیش بینی می شود، تصریح کرد: از نظر دمایی نیز تا روز چهارشنبه در سطح استان سیستان و بلوچستان تداوم هوای نسبتا گرم را به ویژه در طول شب خواهیم داشت.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها