رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبر فوری:

قیمت سکه حبابی شده است/ منتظر کاهش قیمت طلا نباشید/ افزایش تقاضای طلا و سکه در کشور

برای خرید طلا هر زمان که احتیاج بود همان موقع زمان خرید طلاست چرا که ممکن است بعضی تحلیلها و پیش بینی ها مردم را به اشتباه بیندازد و اینکه ممکن است در آینده کاهش یابد کاملا غلط است.

قیمت سکه حبابی شده است/ منتظر کاهش قیمت طلا نباشید/ افزایش تقاضای طلا و سکه در کشور

محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور در گفت وگو با خبرنگار خبر فوری با اشاره به افزایش قیمت طلا در بازار کشور در مورد وضعیت بازار طلا و جواهر تا پایان سال گفت: وضعیت طلا با توجه به دو عامل متغیر می شود، یکی از این عوامل قیمت ارز است که از سوی بانک مرکزی مدیریت می شود و به تازگی هم اعلام کردند قرار است که بهای ارز را به یک ثبات برسانند و ارزش ریال را بالا ببرند و این ممکن است بر قیمت طلا هم اثر گذار باشد .

وی ادامه داد: از سوی دیگر قیمت طلای جهانی براساس پیش بینی ها و تحلیلهای که شده در سه ماهه اول سال 2013 میلادی حوالی 1300 دلار برای هر اونس طلا در نظر گرفته است اما نکته ای که در حال رخ دادن در کشور ما هست تقاضا برای خرید طلا و سکه بسیار بالا هست.

کشتی آرای یکی از عوامل افزایش قیمت طلا در کشور را تقاضای زیاد عنوان کرد و گفت: در کشور تقاضای طلا به خصوص سکه بسیار زیاد است و همین امر باعث شده قیمت سکه افزایش یابد و حبابی برای قیمت سکه ایجاد شده است.

وی افزود: ورود طلا به کشور آزاد است و همین امر مانع حباب ایجاد شدن قیمت طلا می شود اما در بخش سکه چون تنها عامل عرضه بانک مرکزی است طبیعتا به دلیل افزایش تقاضا به نظر می رسد در روزهای آینده حباب سکه افزایش میابد و قیمتها افزایش پیدا می کند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر کشوردر توصیه ای به خریداران طلا گفت : برای خرید طلا هر زمان که احتیاج بود همان موقع زمان خرید طلاست چرا که ممکن است بعضی تحلیلها و پیش بینی ها مردم را به اشتباه بیندازد و اینکه ممکن است در آینده کاهش یابد کاملا غلط است.

وی در مورد قیمت طلا و سکه گفت: امروز به نسبت روز گذشته و همزمان با افزایش بهای ارزشاهد افزایش قیمت طلا بودیم و هر گرم طلای هجده عیار از 372 هزار تومان با شش هزار تومان افزایش به 378 هزار تومان رسید و ظرف یک روز یک و نیم درصد افزایش پیدا کرده است.

کشتی آرای ادامه داد: بهای سکه تمام بهار آزادی امروز حدود شصت هزار تومان افزایش یافته است که تمام اینها با افزایش قیمت ارز صورت گرفته است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور در پاسخ به این سوال که وضعیت بازار و طلا و ارز بعد از استقلال بانک مرکزی به چه صورت خواهد بود گفت: بانک مرکزی تنها عامل کنترل کننده طلا و ارز کشوراست، بنابراین هرگونه مدیریتی که بانک مرکزی که در این بازار انجام بدهد آن باعث جهت دهی بازار می شود و تجربه ثابت کرده بعد از مدیریت جدید بانک مرکزی اقداماتی که در جهت کنترل بازار ارز شده بسیار مثبت بوده است.

وی افزود: اگر اقدامات و مدیریت کنونی بانک مرکزی به همین منوال ادامه داشته باشد میتوان شاهد ثبات بازار ارز بود که بازار طلا هم به طبع آن آرام گیرد.

کشتی آرای در پایان گفت: مردم از هرگونه خرید و فروش طلا در فضای مجازی خودداری کنند چرا که طلا این روزها رو به افزایش است و امکان کلاهبرداری و سو استفاده وجود دارد مثل سکه ثامن که باعث ضرر خیلی از مردم شد، بنابراین خرید و فروش طلا در فضای مجازی به هیچ عنوان انجام ندهید.

43

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • علی
    0

    فقط ضعف مدیریت اقتصادی است . این ضعف در دیگر بخشها هم ملموس است.

  • محمد ملکی
    0

    من در تعجبم چرا خبر فوری تا یه ماه پیش همیشه خبر کاهش قیمت میگذاشت تا آرامش روانی ایجاد کنه اما سه چهار روزه مدام درباره افزایش و جهت گیری خاص روانی اقتصادی کرده نکنه حق السکوت شما را ندادن!!!

  • امید
    0

    مردم ما نخرن همه چیز درست میشه قیمت ماشین و خونه و طلا متعادل میشه ولی وقتی مردم سوار موج گرونی میشن و جو زده امتال همین آقایون طلا فروش بارشونو از جیب مردم پر میکنن و میبندن

    نظرات شما -
    • مجید
      0

      قانون مهریه تغییرکرد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها