اختصاصی

مرغ یخی تنظیم بازار وارد کشور می شود / قیمتهای جدید مرغ تعیین می شود

هفته آینده اولین محموله مرغ منجمد مخصوص تنظیم بازار وارد کشور خواهد شد.

مرغ یخی تنظیم بازار وارد کشور می شود / قیمتهای جدید مرغ تعیین می شود

به گزارش خبرنگار خبر فوری ، با افزایش قیمت مواد پروتینی به خصوص گوشت قرمز از از صبح امروز قیمتهای مرغ هم افزایش پیدا کرد و به کیلیویی 15هزار تومان رسید، این در حالی است که توزیع مرغ تنظیم بازار در فروشگاه‌ها هم کاهش پیدا کرده است.

در این مورد برخی منابع از وارد شدن نخستین محموله ۳۰ هزار تنی گوشت مرغ منجمد در هفته آینده خبر دادند که این واردات با مصوبه ستاد تنظیم بازار صورت گرفته است و مقرر شده تا هفته آینده با هدف تنظیم بازار شب عید با نرخ مصوب عرضه شود.

گفتنی است، بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار که هفته گذشته جلسه آن برگزار شد، واردات ۳۰ هزار تن گوشت مرغ به تصویب رسیده است و هدف از آن، تنظیم بازار این محصول پروتئینی در آستانه شب عید است تا مردم بتوانند در شرایط متعادل‌تری نیازمندی خود را تأمین کنند.

آخرین واردات گوشت مرغ سال ۱۳۹۱ انجام شده بود و طی شش سال گذشته نه تنها واردات گوشت مرغ ممنوع بود بلکه ایران به صادرکننده این محصول پروتئینی تبدیل شده بود اما مجدداً افزایش قیمت‌ها کار را به جایی رساند تا مسئولان برای تنظیم بازار گوشت مرغ به نفع مردم نسبت به واردات این محصول اقدام کنند.

براساس این گزارش، ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کنندگان بعد از ورود اولین محموله باید قیمتهای جدید را تعیین کنند و اینکه قیمتها تا 30درصد کاهش پیدا کنند.

43

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها