تلاش برای ثبت شکایاتی علیه اعلامیه وضعیت اضطراری ترامپ

چندین گروه فعال آمریکایی اعلام کردند که قصد ثبت شکایتی با هدف پایان دادن به وضعیت اضطراری ملی اعلام شده از سوی دونالد ترامپ به منظور اجرای پروژه‌ دیوار مدنظرش در مرز جنوب این کشور با مکزیک را دارند.

تلاش برای ثبت شکایاتی علیه اعلامیه وضعیت اضطراری ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه‌ خبر از امضای اعلامیه وضعیت اضطراری در آمریکا با هدف آزاد کردن هشت میلیارد دلار پول بودجه فدرال و استفاده از آن برای ایجاد ۲۳۴ مایل حصار فولادی در مرز جنوب آمریکا با مکزیک داد.

آنتونی رومرو، مدیر اجرایی یکی از این گروه‌ها به نام اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در بیانیه‌ای گفت‌: ما هفته آینده شکایتمان را ثبت خواهیم کرد. این اقدام نوعی تصاحب قدرت غیرقانونی است.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا به گفته رومرو قصد دارد در دادگاه استدلال کند که تصمیم ترامپ برای اعلام وضعیت اضطراری ملی بی‌سابقه بوده و بر اساس قوانین مربوط به اختیارات وضعیت اضطراری که برای این اعلامیه مورد استناد وی قرار گرفته است، مجاز نیست.

یک گروه دیگر به نام پابلیک سیتی زن هم در بیانیه‌ای در توییتر، گفت‌: ما شکایت می‌کنیم تا جلوی وضعیت اضطراری جعلی ترامپ را بگیریم.

در این بیانیه آمده است که اگر ترامپ بتواند خواسته‌اش را اجرایی کند، دیگر نمی‌توان پیش‌بینی کرد که وضعیت اضطراری ساختگی بعدی درباره چه چیزی خواهد بود و در آن زمان چه کسی هدف قرار خواهد گرفت و کدام اختیارات وضعیت اضطراری مورد ادعا واقع خواهند شد.

همچنین گروه موسوم به شبکه مرزی حقوق بشر واقع در تگزاس و در شهر مرزی ال پاسو در بیانیه‌ای مطبوعاتی، خاطرنشان کرد که شکایتی را علیه اعلامیه وضعیت اضطراری رئیس جمهوری آمریکا ثبت خواهد کرد.

این گروه در بیانیه مطبوعاتی‌اش اظهار کرد: شبکه ما معتقد است که این اقدام مبتنی بر تخریب مرز ما بوده و این اعلامیه آسیب غیرقابل جبرانی به جوامع مناطق مرزی وارد خواهد کرد.

شبکه مرزی حقوق بشر در بیانیه خود، گفت که مرکز موسوم به مرکز نیسکانن و همچنین گروه حفاظت از دموکراسی نماینده شکایت از جانب این گروه در دادگاه خواهند بود.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها