بارش برف راه ارتباطی 150 روستا در کردستان را مسدود کرد

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: راه ارتباطی 150 روستای این استان بر اثر بارش برف مسدود شده و بازگشایی آنها از ساعاتی پیش توسط راهداران آغاز شده است.

بارش برف راه ارتباطی 150 روستا در کردستان را مسدود کرد

دانش زندی روز شنبه با بیان اینکه بارش برف از روز گذشته در برخی مناطق این استان آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد، اظهار داشت: این بارش ها باعث بروز برخی مشکلات در جاده های استان از جمله مسدود شدن راه ارتباطی 150 روستا شد.
وی اضافه کرد: بررسی راه های روستاهای مسدود شده دیگر نیز همچنان ادامه دارد ولی روستاهایی که ارتباط آنها قطع است در شهرستان های بانه، سقز و مریوان واقع شده اند و راهداران مشغول بازگشایی این مسیرها هستند.
زندی افزود: تلاش می شود با بسیج تمام امکانات راه ارتباطی این روستاها امروز بازگشایی شود و در نهایت تا عصر در صورت پایدار بودن وضعیت جوی این عملیات به اتمام برسد.

** تردد در سه محور کردستان با زنجیر چرخ امکانپذیر است
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: تداوم بارش برف در شمالغرب استان باعث شده تردد در سه محور مریوان - سقز، سروآباد - اورامان و مریوان - باشماق تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر باشد.
زندی اضافه کرد: بارش برف در این سه محور همچنان ادامه دارد و در بقیه محورها نیز تردد عادی در جریان بوده اما در ارتفاعات دید به علت مه گرفتگی کاهش یافته است.
وی یادآور شد: از آغاز بارش برف در کردستان، راهداران علاوه بر برف روبی حدود هشت هزار کیلومتر باند از راه های بین شهری، 921 دستگاه خودروی گرفتار در برف را نیز نجات داده و رها سازی کردند.
زندی تاکید کرد: سامانه 141 اعلام وضعیت جاده ها در هر 2 ساعت یکبار به روز رسانی می شود و مسافران می توانند به منظور مدیریت سفر از این سامانه اطلاعات لازم را کسب کنند.
کردستان دارای 725 راهدار شامل 475 راهدار رسمی و 250 راهدار بخش خصوصی است که حدود 600 تن از این راهداران شامل 350 نفر با استفاده از 300 دستگاه ماشین آلات برف روب در جاده های بین شهری و 250 نفر نیز با 200 دستگاه ماشین آلات در جاده های فرعی و روستایی استان مستقر می شوند.
راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی است.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.

منبع: ایرنا

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها