برند، امپراطور دیپلماسی اقتصادی است/برندها به کمک صادرات بیایند

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با مدیران برندهای برتر کشور با بیان اینکه مدیران برندهای برتر، جزو افتخارات کشور هستند، گفت: مدیران این برندها بهترین جمع فکری برای توسعه صادرات است

برند، امپراطور دیپلماسی اقتصادی است/برندها به کمک صادرات بیایند

به گزاش خبر فوری ، دکتر رضا رحمانی در گردهمایی برترین های کشور که وزیر اسبق صنعت نیز در آن حضور داشت با اشاره به نکته کلیدی رشد صنعتی گفت: فناوری و صادرات دو بال شکوفایی صنعت هستند که باید هر دو بال را فعال نگه داریم تا سقوط نکنیم.
وی با اشاره به بازدیدهای استانی خود از کارخانجات تولیدی افزود: وقتی توسعه واحدهای برند برتر کشور را در استان ها می بینیم به آینده صنعت امیدوار می شویم.
رحمانی با تاکید بر اهمیت بخش خصوصی در توسعه متوازن صنعتی و خطرات تحریم خاطر نشان کرد: الزامات عبور از تحریم باور بخش خصوصی است و ما این باور را در وزارت صنعت نهادینه می کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت، بخش خصوصی را سربازان و سرداران جبهه جنگ اقتصادی برشمرد و خطاب به مدیران واحدهای تولیدی حاضر در نشست خاطر نشان کرد: اولویت اول ما در کشور حفظ وضع موجود واحدهای صنعتی است و هرکس در هر جایگاهی به این امر مهم لطمه بزند از ما نیست.
رحمانی در ادامه سخنان خود در جمع مدیران واحدهای صادرات محور افزود: ما در صدد هستیم از فرصت صادراتی ۱۵کشور همسایه برای افزایش صادرات استفاده کنیم و در این راستا در مذاکرات بین المللی با سفرای این کشورها، تسهیل روابط تجار را با کشورهای همسایه در برنامه داریم و این موضوع دغدغه جدی و مشترک ما و بخش خصوصی است.

وی در این راستا به مذاکرات اخیر خود با سفیر قطر اشاره کرد و گفت: در خصوص تامین مایحتاج تدارک جام جهانی مذاکراتی با قطری ها داشتیم که هیاتی تجاری برای پوشش این امر تجاری به این کشور اعزام می کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تصمیم داریم از وزرای قبلی که سال ها دارای تجربه هستند و افراد شاخص و شخصیت های ملی و بین المللی در راهبری پروژه های بزرگ بین المللی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی، فرصت افغانستان و عراق را جدی بگیرند و هرجا حضور دولت لازم شد ما این تسهیل گری دوجانبه را برای تجار فراهم می کنیم.

دکتر رحمانی در پایان بخش سخنان خود در جمع برترین های تولیدی ایران با بیان اینکه جنس کار من حمایت از تولید است و این ماموریت وزارتی را در جلسات مهم تصمیم گیری به نیکی و به نمایندگی از تولیدکنندگان انجام می دهم،گفت: تولید کار مقدسی است ولی این تقدس در کشور جانیفتاده است و در جبران این نقیصه لازم است فرهنگ به کمک تولید برسد تا تولیدکنندگان به نرمی از گردنه تحریم عبور کنند.

43

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها