مورد عجیب جیانلوییجی بوفون؛ پیرمردی که دوباره جوان شده است

دروازه‌بان سابق آتزوری هیچ دلیلی برای خداحافظی از فوتبال نمی بیند.

مورد عجیب جیانلوییجی بوفون؛ پیرمردی که دوباره جوان شده است

به گزارش خبر فوری ؛ عجیب تر از پیروزی 0-2 پاریسن ژرمن در خانه منچستریونایتد احیا شده، ایستادن مردی درون دروازه تیم پیروز میدان بود. جیانلوییجی بوفون در 41 سالگی و پس از 17 سال حضور در یوونتوس دوباره به لیگ قهرمانان اروپا بازگشته بود و البته که این بار هم پیراهن سبزی را به تن کرده بود که در گذشته در تورین می پوشید. این بار به جای آدیداس، برند جدید جردن روی لباسی نقش بسته بود که نمادش از طرحی بیضی شکل به دایره ای آبی رنگ تغییر کرده بود. در واقع بوفون پس از اتمام قراردادش در ایتالیا، تصمیم گرفت باز هم دستکش هایش را به دست کند و چالش جدیدی را برعهده گرفته بود؛ دروازه‌بان پاریسن ژرمن بودن.
بوفون قراردادی را با پاریسن ژرمن امضا کرد که به او اجازه می داد دو سال در پاریس زندگی کند. فصل دوم قرارداد او در شرایطی آغاز می شد که او با ناصرالخلیفی توافق کند. با این حال بوفون خودش هم می دانست رقابت سختی برای سنگر توماس توخل خواهد داشت. این برای مردی که برای حضور در تورین رکورد های نقل و انتقالاتی را شکسته بود و رقیبی در یوونتوس نداشت، غیر عادی بود. شاید به همین دلیل اصرار داشت که پوشیدن پیراهن پاریسن ژرمن چالش جدیدی بود که باید با آن روبرو می شد. او با آلفونس آرئولا، دروازه بان آماده تیم ملی فرانسه مواجه شده بود که قهرمان جهان بود و آن قدر در پاریسن ژرمن درخشیده بود که برای توخل معتمدترین گزینه باشد. او از پانزده سالگی در تیم های ملی پایه فرانسه حضوری ثابت داشت و پس از چند دوره حضور قرضی در تیم های فرانسوی و اسپانیایی چند فصلی بود که دروازه ‌بان اصلی پاریسن ژرمن بود. با این حال بوفون در لیگ قهرمانان اروپا و برخی بازی های لیگ فرانسه انتخاب شماره یک توخل بود و تا امروز 17 بار در دروازه پاریسن ژرمن ایستاده است.


او حالا 41 ساله است. او سومین فوتبالیست مسنی است که در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفته و با بسته نگه داشتن دروازه‌اش مقابل منچستریونایتد به رکورد 50 کلین شیت ادوین فن درسار در این مسابقات رسید. حالا بالاتر از او، ایکر کاسیاسی قرار دارد که 57 بار کلین شیت کرده و البته هنوز هم برای پورتو بازی می کند. وقتی از او درباره آینده اش در پاریس سوال شد، گفت دوست دارد تا 80 سالگی دروازه بانی کند. شاید دروازه بان ایتالیایی دوست داشته باشد همانطور که در پارما و یوونتوس اسطوره شد، در پاریسن ژرمن هم مردی ماندگار برای هواداران باشد.
تاثیر حضور بوفون در ترکیب پاریسن ژرمن مشهود است. حالا مدافعان پاریسن ژرمن با آرامش و اقتدار بیشتری بازی می کنند و پس از هر دفع توپ به یکدیگر انگیزه می دهند. حرکتی که برای جیانلوییجی هم آشناست. در حقیقت این انگیزه دادن ها را نخستین بار او به تورین آورد و هر بار که توپ های خطرناک روی دروازه اش توسط بونوچی، کیه‌لینی و بارزاگلی دفع می شد به آنان یادآوری می کرد چه کسانی هستند. او همان صلابتی را به خط دفاع پاریسن ژرمن هدیه داده که یک رهبر واقعی در دروازه به مدافعانش تقدیم می کند. شاید برای هواداران یوونتوس دیدن بوفون در ترکیب پاریسن ژرمن غم انگیز باشد اما دروازه بان سابق تیم ملی ایتالیا خودش هم می داند در پاریس شرایط جذابی را تجربه می کند. بوفون در فرانسه این موقعیت را دارد تا قهرمانی های جدیدی به تالار افتخاراتش اضافه کند و شاید تنها قفسه خالی اتاق خانه اش را با مدال لیگ قهرمانان اروپا پر کند. تنها جامی که هنوز بر دستان عرق کرده بوفون پس از درآوردن دستکش هایش ننشسته است.

31

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • امیر
    0

    اسطوره اس این بشر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها