امام جمعه خرم‌آباد:

سپاه قدرتمند ما انتقام خون شهیدان را می‌گیرد/ مردم حساب مسوولان ناکارآمد را از نظام جدا می‌دانند

امام جمعه خرم‌آباد گفت: دشمنان بدانند به حول و قوه الهی، سپاه قدرتمند ما خون شهیدان را بدون پاسخ نخواهد گذاشت و انتقام آن‌ها را خواهد گرفت.

سپاه قدرتمند ما انتقام خون شهیدان را می‌گیرد/ مردم حساب مسوولان ناکارآمد را از نظام جدا می‌دانند

آیت‌الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های ماز جمعه ظهر این هفته با اشاره به شهادت جمعی از پاسداران در حادثه تروریستی زاهدان گفت: این اقدام تروریستی و جنایتکارانِ نشانه سردرگمی، ضعف و زبونی دشمنان انقلاب اسلامی است و در واقع استکبار جهانی و ایادی آنان پس از خلق حماسه با شکوه راهپیمایی 22 بهمن از سوی مردم دچار سردرگمی شدند.

انتقام خون شهیدان را خواهیم گرفت

وی با اشاره به حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان ، عنوان کرد: دشمنان با مشاهده حماسه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن به دنبال این بودند که کام ملت ایران را تلخ و شکوه و عظمت حضور مردم در راهپیمایی را از دید مردم جهان منحرف و همچنین مردم را از این نعمت بزرگ دچار غفلت کنند؛ بنابراین دست به این اقدام کور زدند.

امام جمعه خرم‌آباد و نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه دشمنان و استکبار جهانی بدانند مکتب و ملت ما پرورش‌یافته مکتب حسینی است و شهادت را مایه افتخار می‌دانند، تأکید کرد: گرچه از دست دادن سرمایه‌های عظیم برای ما دشوار است، اما دشمنان بدانند به حول و قوه الهی، سپاه قدرتمند ما خون شهیدان را بدون پاسخ نخواهد گذاشت و انتقام آن‌ها را خواهند گرفت.

حضور به‌موقع مردم در صحنه

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد در ادامه به 29 بهمن سالروز قیام مردم تبریز که به مناسبت چهلم شهدای 19 دی قم انجام شد، تصریح کرد: ارزش این حادثه به شجاعت، موقع‌شناسی و اقدام به‌موقع مردم تبریز مربوط می‌شود که برای ما درس است یعنی جایی که باید به صحنه بیایند آمدند در واقع غیرت دینی و اقدام به‌موقع درس این قیام است.

تأکید بر حفظ حرمت مادران و همسران شهدا

آیت الله میرعمادی تأکید کرد: اگر به‌موقع دین خدا را یاری و ولایت و رهبری را حمایت کردیم ارزش دارد وگرنه پس از پایان جنگ و فتنه صحبت در مورد آن‌ها ارزش خود را از دست می‌دهد.

وی همچنین در ادامه به سالروز وفات ام‌البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا نیز اشاره کرد و افزود: مادران و همسران شهدا حماسه‌سازان انقلاب اسلامی ایران هستند و صبر، استقامت و رشادت آن‌ها جای تکریم و تجلیل دارد.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد بیان کرد: مبادا مادران و همسران شهدا را فراموش کنیم، بلکه باید همواره حرمت آن‌ها را حفظ کنیم زیرا موجب حفظ حرمت شهیدان است.

روحانیت انقلابی در صف مقدم مبارزه

آیت‌الله میرعمادی به اول اسفند سالروز شهادت شهید فضل‌الله محلاتی که به‌عنوان روز روحانیت و دفاع مقدس نام‌گذاری شده است اشاره و تصریح کرد: وی انسانی اخلاقی، با اخلاص و واقعاً عاشق شهادت بود و امروز برای جامعه و روحانیت مبارز و انقلابی الگو است.

وی خاطرنشان کرد: روحانیت انقلابی در صف مقدم مبارزه قرار داشته و دارد بنابراین نباید مجاهدت و مبارزات روحانیت را فراموش کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار کرد: روحانیت با جمعیت اندک در مقایسه با سایر اقشار در 8 سال دفاع مقدس 4300 شهید را تقدیم کرده که قابل تأمل است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حضور کم‌نظیر مردم در راهپیمایی 22 بهمن، تصریح کرد: این حضور چشم جهانیان را به تعجب واداشت؛ زمانی که خبرنگاران اخبار راهپیمایی را مخابره می‌کردند دنیا و سیاستمداران انگشت حیرت به دهان گرفته که با این همه تبلیغ و پس از 40 سال تحمل سختی‌ها، مشکلات، گرانی و بیکاری، مردم ما چگونه به صحنه آمدند.

آیت‌الله میرعمادی تأکید کرد: حضور مردم در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن نمایش قدرت و اتحاد ملت ایران اسلامی بود، اما از سوی دیگر پیامی برای دشمنان داشت و شکست دیگری برای آمریکا و استکبار جهانی بود به‌طوری‌که همه توطئه‌ها و نقشه‌های آمریکا نقش بر آب شد.

بصیرت مردم

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان ساخت: نکته مهم در این راهپیمایی این بود که مردم عملکرد برخی از مسوولان را از انقلاب، نظام و رهبری جدا کردند.

وی عنوان کرد: مردم ناکارآمدی و اهمال‌کاری برخی از مسوولان را می‌بینند و می‌دانند برخی از مسوولان اصلاً به فکر مردم نیستند، اما حساب این‌ها و گلایه‌مندی از عملکرد مسوولان را با مسئله نظام و انقلاب جدا کردند که نشان دهنده بصیرت مردم است.

بیانیه مقام معظم رهبری نقشه راه انقلاب

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد در ادامه با اشاره به بیانیه مهم مقام معظم رهبری در 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران که افق آینده انقلاب اسلامی را تدوین کرد، تصریح کرد: چند نکته در این بیانیه به‌عنوان نقشه راه آینده انقلاب اسلامی قابل تأمل است؛ نخست اینکه مخاطب اصلی مردم و جوانان هستند، زیرا آینده و پیشرفت انقلاب بستگی به جوانان دارد.

آیت‌الله میرعمادی افزود: هدف از گام دوم انقلاب اسلامی آمادگی برای ظهور و طلوع ولایت امام زمان (عج) است که نیاز به تجزیه‌وتحلیل دارد.

وی به اشاره به این جمله مقام معظم رهبری «شرط مشروعیت اقتصادی همه مقامات جمهوری طهارت اقتصادی است»، بیان کرد: باید این جمله مقام معظم رهبری را با آب‌طلا نوشته و سردر هر اداره نصب کنند، جمله پرمغزی است که باید از آن به‌عنوان معجزه کلامی رهبری یاد کنیم.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها