مسیری که آمریکا علیه ایران طی می‌کند، به باتلاق ختم می‌شود

سفیر اسبق ایران در عراق با اشاره به حادثه تروریستی در زاهدان، گفت: این حادثه تروریستی مورد استقبال آمریکا و رژیم های ارتجاعی قرار گرفت و سند رسوایی دیگری برای آمریکاست.

مسیری که آمریکا علیه ایران طی می‌کند، به باتلاق ختم می‌شود

حسن کاظمی قمی سفیر اسبق ایران در عراق در خصوص اهداف نشست ورشو و حادثه تروریستی منطقه خاش-زاهدان که مصادف با برگزاری این نشست صورت گرفت، اظهار داشت: نشست ورشو را که با محوریت آمریکا برگزار شد، می توان به نحوی کنفرانس کشور های شکست خورده در حوزه منطقه غرب آسیا دانست.

وی گفت: کسانی که در کنفرانس ورشو شرکت کردند در حقیقت بازندگان تحولات منطقه غرب آسیا بودند.

کاظمی قمی با اشاره به اینکه روسیه، چین و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عنوان قدرت های بزرگ جهانی در نشست ورشو شرکت نکردند، بیان کرد: نشست ورشو از جایگاه و اعتبار بین المللی برخوردار نبود و این صحنه نشان می دهد که آنها هیچ دستاوردی از آن نخواهند داشت و صرفاً یک شوی تبلیغاتی بود که از جانب آمریکا و متحدانش برگزار شد.

سفیر اسبق ایران در عراق اظهار داشت: هرچند که آمریکایی ها کنفرانس ورشو را در قالب بررسی موضوع غرب آسیا برگزار کردند اما همانطور که در مواضع رسمی آنها اعلام شد، آن نشست علیه جمهوری اسلامی ایران برگزار شده بود و البته این مسئله موجب سربلندی، اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران است که امروز همه ورشکستگان و قدرت هایی که ادعا می کردند رهبری جهان را به دست می‌گیرند، به شرایطی دچار شدند که مجبورند برای حفظ پرستیژ خودشان هم که شده چنین نشست‌هایی را برگزار کنند.

وی گفت: نشست ورشو نه تنها دستاوردی برای برگزارکنندگان آن نداشت بلکه موجبات رسوایی بیشتر آنها را هم فراهم آورد و قطعا به عنوان یکی دیگر از شکست‌های آمریکا و متحدین آن خواهد بود.

کاظمی قمی با اشاره به برخی اقدامات آمریکا در سالهای اخیر، افزود: از سال ۲۰۰۱ به این سمت، لشکر کشی ها به افغانستان و سپس به عراق، انواع توطئه ها، خباثت ها، حمایت از رژیم های دیکتاتوری مستبد منطقه، راه اندازی جنگ‌های نیابتی و ایجاد گروه های تروریستی چون داعش را می توان در کارنامه سیاه آمریکا دید.

سفیر اسبق ایران در عراق تصریح کرد: شاهد هستیم که آمریکا و متحدین منطقه‌ای آن از جمله امارات و آل سعود در تک‌تک توطئه ها و سیاست‌های خصمانه خود علیه ملت های منطقه شکست خوردند که از جمله آخرین شکست های آنها در یمن بود و بنابراین سیر تحولات منطقه در سال های گذشته همواره بیانگر شکست های پیاپی آمریکا و متحدانش بود.

وی گفت: امروز علائم پیروزی مستضعفین بر مستکبرین در قرن بیست و یکم آشکار شده که شکست های پیاپی آمریکا و متحدانش در اجرای سیاست‌های خصمانه آنها در منطقه و در عرصه بین المللی از جمله آنها به حساب می آید.

کاظمی قمی بیان کرد: تلاش‌هایی که آمریکا علیه ایران در عرصه‌های مختلف انجام می‌دهد، در واقع در جهت جلوگیری از شکست های آتی آنها به حساب می آید و باید بدانند مسیری که در آن قدم برمی‌دارند باتلاق است و هر چه بیشتر دست و پا بزنند، بیشتر فرو خواهند رفت.

این کارشناس مسائل منطقه به حادثه تروریستی که در منطقه خاش اتفاق افتاد اشاره کرد و ‌گفت: این حادثه تروریستی مورد استقبال آمریکا و رژیم های ارتجاعی قرار گرفت و همچنین با تبریک گروه‌های تروریستی چون منافقین همراه شد، اما از طرف مقابل با سیل پیام های تسلیت و محکومیت از سوی کشورهای مختلف در قبال این اقدام جنایتکارانه تروریست‌ها مواجه شد.

وی در پایان با بیان اینکه حادثه تروریستی اخیر در زاهدان سند رسوایی دیگری برای آمریکا در حمایت از تروریسم و بیانگر رفتار منافقانه آن دولت به حساب می آید، خاطرنشان کرد: تبریک گروهک منافقین به جنایتکاران آن حادثه تروریستی نشان از ماهیت آن گروه پلید و مزدور دارد که بار دیگر در همسویی با دشمنان اسلام از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی گام برداشته است.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها