مبارزه با تروریسم و داعش از مواضع مشترک ایران و روسیه است

در حاشیه اجلاس کمیته فرهنگی و اجتماعی مجمع بین المجالس آسیایی (APA) در بانکوک هیأت پارلمانی ایران با هیأت پارلمانی روسی ملاقات کرد.

مبارزه با تروریسم و داعش از مواضع مشترک ایران و روسیه است

در این ملاقات سیده فاطمه ذوالقدر رئیس مجمع بین المجالس آسیایی بر ضرورت تقویت و تحکیم هرچه بیشتر روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور تأکید کرد و طرف روسی ضمن اعلام آمادگی برای ارائه هرگونه کمک به ایران در شرایط تحریمی تحمیلی و با محکومیت حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان اعلام داشت مبارزه با تروریسم و داعش از مواضع مشترک ایران و روسیه و تضمین کننده امنیت و آرامش در منطقه است که آمادگی لازم برای همکاری جهت مبارزه با تروریسم را داراست.

هیأت پارلمانی روسیه همچنین اعلام داشت با توجه به سابقه و قدمت و تاریخچه روابط میان دو کشور و با استمرار آن و همکاری خوب نباید به کشورهایی همانند آمریکا که درصدد هستند در روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور شکاف ایجاد کنند این اجازه را داد.

هاجر چنارانی نیز شکل گیری ملاقات های سه و چهار جانبه میان ایران و روسیه و کشورهای مشترک المنافع همانند ترکیه را به طور متداوم و پیش و پس از برگزاری این اجلاس ها برای دستیابی هرچه قوی تر به مواضع و اهداف مشترک لازم دانست.

در این دیدار محسن کوهکن نیز بر افزایش مبادلات تجاری و چاره اندیشی جهت حل شدن مسائل بانکی میان دو کشور تأکید کرد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها