خلیج‌فارس در استان بوشهر مواج و متلاطم می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورود سامانه بارشی به این استان گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده خلیج فارس و سواحل استان بوشهر به سبب وزش باد شدید جنوب‌شرقی، مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

خلیج‌فارس در استان بوشهر مواج و متلاطم می‌شود

فرج‌الله شکوهی‌پور به شرایط سینوپتیکی و آینده‌نگری هواشناسی در استان پرداخت و با اشاره به ورود یک سامانه بارشی و افزایش ناپایداری‌های جوی در استان اظهار داشت: با نفوذ تدریجی سامانه بارشی، ضمن افزایش پوشش ابر در آسمان استان، بارش پراکنده باران نیز در برخی نقاط به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه بارش باران به‌تدریج تقویت می‌شود، گفت: بر‌اساس پیش بینی‌‌های انجام شده وضعیت ناپایدار جوی در استان بوشهر به صورت رگبار باران همراه با رعدوبرق در ساعاتی از وقت امروز و فردا ادامه می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش شدت وزش باد بر روی خلیج فارس خبر داد و بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده عصر امروز و فردا نیمه‌شمالی خلیج‌فارس و سواحل‌شمالی و مرکزی استان بوشهر به سبب وزش باد شدید جنوب شرقی مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی توصیه کرد: طی این مدت در تردد ایمن قایق‌های تفریحی، شناورهای سبک و نیمه سنگین احتیاط لازم به عمل آید.

شکوهی‌پور با بیان اینکه از عصر امروز بارش‌ها در نقاط مختلف استان بوشهر تقویت می‌شود، تصریح کرد: از فردا تا اوایل روز یکشنبه 28 بهمن ماه بارش باران همراه با وزش باد و گاهی رعد و برق در غالب نقاط استان بوشهر ادامه دارد و با توجه به تقویت و تداوم بارش‌ها در روز شنبه، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود با خروج تدریجی سامانه بارشی از اواخر وقت فردا جهت وزش باد بر روی دریا، شمالی شده و با افزایش سرعت آن، سواحل استان بوشهر در روز یکشنبه کاملا مواج و متلاطم می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر به پیش بینی 24 ساعته وضعیت جوی و دریایی استان پرداخت و خاطر‌نشان کرد: آسمان استان ابری همراه با وزش باد و بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش تندباد پیش بینی می‌شود.

شکوهی‌پور، جهت وزش باد در استان بوشهر را غالباً جنوب‌شرقی تا جنوب‌غربی دانست و گفت: وزش باد با سرعت 12 تا 36 کیلومتر در ساعت گاهی تا 44 کیلومتر در ساعت و در هنگام وزش تندباد بیش از 50 کیلومتر در ساعت ارزیابی می‌شود.

وی، ارتفاع موج دریادر سواحل شمالی و مرکزی استان بوشهر را 90 تا 180 سانتیمتر دانست و افزود: ارتفاع موج دریا در استان بوشهر در سواحل جنوبی 60 تا 120 گاهی تا 150 سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها