تصویب لایحه تامین بودجه و امنیت مرز در کنگره آمریکا

هر دو مجلس کنگره آمریکا اقدام به تصویب یک لایحه بودجه‌ای و امنیت مرزی کردند که جلوی تعطیل شدن مجدد دولت این کشور را می‌گیرد.

تصویب لایحه تامین بودجه و امنیت مرز در کنگره آمریکا

با این حال این لایحه به دلیل آنکه فاقد اعتبارات مد نظر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای طرح احداث دیوار در مرز با مکزیک است راه را برای آنکه او به وعده‌اش برای اعلام وضعیت اضطراری به منظور به دست آوردن این بودجه عمل کند، باز می‌کند. این لایحه از سوی مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل دموکرات‌هاست و همچنین مجلس سنا که تحت کنترل جمهوری‌خواهان است تصویب شد و اکنون برای امضا شدن به کاخ سفید می‌رود. هر چند که انتظار می‌رود ترامپ این لایحه را امضا کند اما وی پیش‌تر تصریح کرده که زمانی که مجبور باشد برای به دست آوردن بودجه ساخت دیوار در مرز با مکزیک وضعیت اضطراری اعلام خواهد کرد.

لایحه مذکور مبلغ ۱.۳۷۵ میلیارد دلار برای ساخت حصار در مرز با مکزیک ارائه کرده اما این مبلغ خیلی کمتر از مبلغ درخواستی ترامپ یعنی ۵.۷ میلیارد است. این لایحه با رأی ۸۳ به ۱۶ در سنا و رأی ۳۰۰ به ۱۲۸ در مجلس نمایندگان تصویب شد.

لایحه مذکور ۲۲ میلیارد دلار برای ابتکار عمل‌های امنیت مرزی از جمله ارتقای تکنولوژی در گذرگاه‌های ورودی، کمک به مهاجران غیر قانونی دستگیر شده در گذرگاه‌ها و تأمین نیروی بیشتر گشت مرزی در نظر گرفته است. همچنین برای تأمین بودجه چند سازمان دولتی مبلغی حدود ۳۰۰ میلیارد دلار نیز در نظر گرفته شده است. این بودجه به تأمین دولت تا پایان سال مالی پرداخته و میزان ۱.۹ درصد افزایش حقوق برای کارمندان فدرال در نظر گرفته است. هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات تصویب این لایحه را یک پیروزی اعلام کردند.

در همین حال میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری خواه سنا در صحبت‌هایی از تصمیم ترامپ برای استفاده از وضعیت اضطراری ملی به منظور کسب بودجه ساخت دیوار حمایت کرد. همچنین جمهوری خواهان اشاره کردند که اضافه کردن حصار فولادی بیشتر به مرز یک پیروزی است.

چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنا این لایحه را یک مصالحه عادلانه خوانده و گفت: آنها توانستند کار را بدون ارائه بودجه برای طرح پر هزینه و غیر مؤثر ساخت دیوار رئیس جمهور عملی کنند. این دیوار محور بن‌بستی است که چندی پیش باعث طولانی‌ترین تعطیلی در تاریخ دولت آمریکا شد و حدود دو ماه دولت را تعطیل کرد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها