میرزاده: دستگاه‌های متولی امور جوانان از موازی‌کاری بپرهیزند

یک عضو فراکسیون امید مجلس، مهم ترین مشکل حوزه امور جوانان را موازی کاری دانست و گفت: اگر هرکس بخواهد آهنگ خود را سر دهد در رسیدن به هدف به مشکل برمی خوریم.

میرزاده: دستگاه‌های متولی امور جوانان از موازی‌کاری بپرهیزند

میرحمایت میرزاده با اشاره به بیانیه اخیر رهبر انقلاب در خصوص جوانان درباره اینکه چه دستگاه‌ها و نهادهایی وظیفه هموار کردن راه آینده برای جوانان را بر عهده دارند؟ تبیین کرد: برخی سازمان‌ها مستقیماً رسالت دارند که در راستای فرمایشات آقا به موضوع جوانان اهتمام ورزند و برخی دیگر از سازمان‌ها به صورت غیر مستقیم این رسالت را دنبال می‌کنند.

وی افزود: وزارت ورزش و جوانان با اهداف سازمانی خود در حوزه ورزش و نشاط این موضوع را دنبال می‌کند، همچنین وزارت آموزش و پرورش در حوزه آموزش این مهم را دنبال می‌کند، وزات علوم نیز در این حوزه فعالیت دارد، بیشتر مخاطبین وزارت فرهنگ و ارشاد جوانان هم هستند پس این وزارتخانه هم می‌تواند در این راستا فعالیت‌هایی داشته باشد. وزارت کار هم مسئولیت اشتغال جوانان را دنبال می‌کند، پس ما از نظر تشکیلات سازمانی مشکلی نداریم و نیاز به ایجاد یک سازمان مستقل نداریم. هنگامی که بحث بودجه به میان می‌آید می‌بینیم تعداد دستگاه‌هایی که متولی امر جوانان هستند زیاد است، دستگاهی پیدا نمی‌کنیم که در خصوص فعالیت‌های هنری، ورزشی و فرهنگی و اشتغال‌آفرینی درخواست پول نداشته باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: همه نظام برای تحقق فرمایش آقا درخصوص جوانان باید به پاخیزند، تاکنون شاید این مشکل وجود داشته که یک موازی کاری و یک عدم هماهنگی را در این حوزه شاهد بودیم، اگر موازی کاری را در این خصوص حذف کنیم می‌توانیم در این خصوص قدم مثبتی برداریم، چرا که برخی اوقات ما شاهد هستیم که یک کاری را که یک دستگاه انجام می‌دهد یک دستگاه دیگر هم می‌آید همان کار را دنبال می‌کند و بودجه آن کار را دریافت می‌کند. اگر هرکس بخواهد آهنگ خود را سر دهد در رسیدن به هدف به مشکل برمی‌خوریم، باید هماهنگی‌های اداری در این حوزه افزایش پیدا کند، برای مثال در حوزه ایجاد اشتغال هیچ سازمانی نباید بدون هماهنگی کاری انجام دهد، چرا که عدم هماهنگی در این حوزه می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند، در موضوع قانونگذاری هم بعید می دانم خلاء قانونی داشته باشیم، اگر هم به قانون نیاز باشد در قالب یک لایحه دولت کمک می‌کند.

میرزاده در خصوص لزوم تزریق امید و نشاط به جامعه و دستگاه‌های متولی این موضوع بیان کرد: رسانه‌ها باید به این موضوع توجه کنند، رسانه‌ها نباید در جامعه دلسردی ایجاد کنند، به گونه‌ای طرح نشود که گویا مسئولین کاری نکردند، اگر از ثمرات و دستاوردهای انقلاب نام می‌بریم باید توجه کنیم هم مردم، هم مسئولین و هم سازمان‌ها کار انجام دادند، در عقب ماندگی‌ها و در پیشرفت‌ها همه سهیم هستیم. رسانه‌ها باید نمونه جوانان موفق که با همین کمبودها و تحریم‌ها و محدودیت‌ها به موفقیت دست پیدا کردند را مورد تمرکز قرار دهد تا ضمن ایجاد امید، این جوانان در کشور به یک الگو تبدیل شوند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها