شورای امنیت سازمان ملل حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان را به شدت محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان را محکوم کرد و از همه کشورها خواست برای پاسخگو کردن عوامل و حامیان آن با ایران همکاری کنند.

شورای امنیت سازمان ملل حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان را به شدت محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان را به شدت محکوم کرد و از همه کشورها خواست برای پاسخگو کردن عوامل و حامیان آن با دولت ایران همکاری کنند.

در بیانیه روز پنج شنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد آمده است: اعضایشورای امنیت به شدت حملات تروریستی شوم و بزدلانه را که در ۱۳ فوریه ۲۰۱۹ در استان سیستان و بلوچستان رخ داد و به کشته شدن ۲۷ نفر و زخمی شدن ۱۳ نفر دیگر منجر شد، محکوم می‌کنند.

۱۵ عضو شورای امنیت ضمن ابراز عمیق‌ترین همدردی و تسلیت به خانواده قربانیان و دولت ایران، آرزو کردند مجروحان هر چه سریعتر بهبود یابند.

بیانیه شورای امنیت می‌افزاید: اعضای شورای امنیت مجددا تایید می‌کنند تروریسم در تمام اشکال آن یکی از جدی‌ترین تهدیدات برای صلح و امنیت بین المللی است. عاملان، سازمان دهندگان، سرمایه گذاران و حامیان این اقدامات تروریستی باید پاسخگو شده و به دست عدالت سپرده شوند. از همه کشور‌ها هم می‌خواهیم به موجب وظایف خود تحت قوانین بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت، به طور فعال با دولت ایران و سایر مقامات مربوط در این زمینه همکاری کنند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد هرگونه اقدامات تروریستی در هر کجا و هر زمان را صرف نظر از انگیزه‌های آنها، جنایت توجیه ناپذیر دانست و تصریح کرد: همه کشور‌ها باید با هر وسیله‌ای بر اساس منشور ملل متحد و سایر وظایف خود تحت قوانین بین المللی از جمله قوانین بین المللی حقوق بشر، قوانین بین المللی پناهندگان و قوانین بین المللی بشردوستانه با تهدیدات صلح و امنیت بین المللی ناشی از اقدامات تروریستی مقابله کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، در پی جنایت تروریستی در جاده خاش-زاهدان ۲۷ نفر شهید و ۱۳ تن مجروح شدند. این حمله تروریستی دو روز پس از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن انجام شد.

منبع: العالم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها