گوشت گرانتر می شود؟

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ گفت: مصوبه هیات دولت مبنی بر واردات گوشت با ارز نیمایی و بدون سود بازرگانی باعث شدت گرفتن روند افزایشی قیمت گوشت می شود.

گوشت گرانتر می شود؟

به گزارش خبر فوری ، هیات دولت مجوز واردات گوشت با ارز نیمایی و بدون سود بازرگانی را صادر کرده است. سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا واردات گوشت با ارز سامانه نیمایی و بدون سود بازرگانی باعث جلوگیری از روند افزایشی قیمت گوشت در بازار آزاد می‌شود؟

محمد حسن‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس گفت: مصوبه هیات دولت در خصوص واردات گوشت با ارز نیمایی و بدون سود بازرگانی از همان ابتدای امر شکست خورده است، زیرا مشکل اصلی بازار گوشت کشور نرخ دلار دولتی، قیمت دلار سامانه نیما یا قیمت دلار در بازار آزاد نیست، بلکه مشکل اصلی در بازار گوشت کشور نحوه توزیع و نظارت در توزیع است، به طوری که در حال حاضر که قیمت گوشت در تهران کیلویی ۱۲۰ هزار تومان است و در روستاها حدود ۷۰ هزار تومان در هر کیلوگرم فروخته می‌شود.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر جو روانی بر بازار گوشت حاکم شده مبنی بر اینکه بازار با کمبود گوشت مواجه است، به همین جهت مردم با این نگاه که بازار با کمبود گوشت مواجه شده تقاضای آتی خود را به حال تبدیل کرده که این موضوع به خودی خود به گرانی گوشت در بازار دامن زده است.

حسن‌نژاد تاکیدکرد: به جای اینکه دولت هر روز تصمیم و تعرفه‌ جدیدی در خصوص بازار گوشت کشور اتخاذ کند که این تصمیمات به جو روانی کمبود گوشت در بازار دامن می‌زند، باید نظارت دقیق و مدونی در توزیع گوشت داشته باشد و به مردم نیز اعلام کند که بازار با کمبود گوشتی مواجه نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: به عبارت ساده‌تر مصوبه هیات دولت مبنی بر واردات گوشت با ارز نیمایی و بدون سود بازرگانی این سیگنال را به جامعه می‌دهد که برداشت مردم درست بوده و کشور با کمبود گوشت مواجه است، به همین جهت این مصوبه خود باعث شدت گرفتن روند افزایشی قیمت گوشت در بازار خواهد شد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در وضعیت فعلی نوع اطلاع‌رسانی و تصمیمات خلق‌الساعه دولت نه‌تنها مفید نخواهد بود، بلکه باعث ضرر و زیان هم می‌شود، به همین جهت دولت به جای تغییر تعرفه‌ها و سود بازرگانی باید در توزیع گوشت در بازار نظارت جدی و مدونی داشته باشد و به جامعه اطلاع‌رسانی کند که بازار با کمبود گوشت مواجه نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: به طورکلی هر کالایی که گران می‌شود طبیعتا تقاضا برای آن کالا در بازار کاهش پیدا می‌کند. مشاهده می‌شود که قیمت گوشت در بازار روند افزایشی به خود گرفته، اما تقاضا برای مصرف گوشت افزایش پیدا کرده است، به طوری که مردم با این دیدگاه که بازار با کمبود گوشت مواجه شده است تقاضای آتی خود را به حال تبدیل کرده که این خود باعث افزایش قیمت گوشت شده است.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین دلالان به این آشفتگی بازار گوشت دامن زده و در کالای ضروری مثل گوشت اقدام به سفته بازی کردند به طوری که در صف‌های تنظیم بازار گوشت مشاهده می‌شد افراد زیادی که به گوشت نیازی نداشتند با خرید گوشت قرمز گرم و سپس فروش آن در بازار روزانه سودهای کلانی کسب می‌کردند.

حسن‌نژاد تاکید کرد: اگر دولت برروی نحوه عرضه گوشت در بازار نظارت دقیق و مدون‌تری داشته باشد بسیار بهتر است که منفعلانه دست به تغییر نرخ سود بازرگانی برای واردات گوشت زند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس تذکرات لازم را به وزارت جهادکشاورزی داده است، معتقدم اتفاق خاصی در بازار گوشت رخ نداده و به زودی قیمت گوشت در بازار به قیمت گذشته خود بازمی‌گردد

منبع: سایت تجارت نیوز

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • علی
    0

    سلام دولتمردان عزیزچراگوشت رسیده به قیمت گوسفندی کامل دریکسال گذشته آخه مگرشمابچه ندارید،ماروستاییان بیکار،بی آب،چکاربایدبکنیم،اون ازبرق،آب،گازوتلفن این هم ازگوشت،ومرغ به کجامیرویم ومقصدمان کجاست مرگ برآمریکای خائن،وجیره خوارانش ولی شمانمایندگان چکارمیکنیدمردم دارنددق مرگ میشوندخدایاتو،کاری بکن،اللهم عجل الولیک الفرررررج

  • صالحی
    0

    کنسانتره کیلو 2هزار و خورده ای کاه کیلو چقدر ما تولید کننده ها چکار کنیم زحمت بکشیم بعد گوشت و مفت از ما بخرند واقعا انصافه دولت گوشت و ارزون نکنه که تولید نابود بشه بلکه ثابت نگه داره این و میگند هنر نه همه رو با واردات نابود کنه

  • محمد
    0

    اقای محترمی که هروز نرخ گوشت می اوری پایین اگه میتونی اول جلو کشاورز بگیر که کاه نده کیلویی ۲۲۰۰مگر ما روستایی ها گناه کردیم که داخل روستا داریم امرار معاش می کنیم اگه میگید تولید کنید پس چرا هیچی نشده قیمت میاد پاین همین کارارو می کنید که دیگه مردم به شما اعتماد نمی کنند اخه اشتغال به حرفه

    نظرات شما -
    • شهبازی از چغاخور
      0

      درود برشما ما امسال باخریده گوشت دام زنده بره ۱۰۵ هزارتومان زنده خریدیم امروز میگن ۶۵ هزارتومان علوفه هم گران بیچاره شدیم درصورتی که گوشت در قصابی ۱۰۰هزارتومان است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها