پوتین: تعهد در قبال کاهش تنش در سوریه نتیجه مثبت همکاری مشترک با ترکیه و ایران است

ولادیمیر پوتین، در افتتاحیه نشست سران سه کشور ضامن روند آستانه در سوچی با تاکید بربرداشتن گام‌های عملی برای نابودی تروریست‌های ادلب گفت، مهم این است که کمیته قانون اساسی سوریه در نزدیک‌ترین زمان ممکن کار خود را شروع کند.

پوتین: تعهد در قبال کاهش تنش در سوریه نتیجه مثبت همکاری مشترک با ترکیه و ایران است

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اظهار کرد: در حال حاضر در سراسر سوریه تقریبا تعهدی نسبت به سیستم آتش‌بس و کاهش تنش وجود دارد و این نتیجه همکاری مشترک ماست.

پوتین افزود: نمی‌توان در قبال حضور تروریست‌ها در ادلب سکوت کرد و باید گام‌هایی برای نابودی آنها برداشته شود.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: نزدیک به یک میلیون آواره سوری نیازمند کمک هستند و ما به کمک‌های سازمان ملل و دیگر نهادهای انسانی امید داریم.

براساس شبکه المیادین، حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران نیز تاکید کرد،‌ هدف مشترک ایران، روسیه و ترکیه مبارزه با تروریسم و کاهش تنش در سوریه است.

رئیس‌جمهوری ایران تصریح کرد، باید راه‌های اجرای توافقنامه ادلب به خصوص در حالی که النصره بر ۹۰ درصد منطقه تسلط دارد، بررسی شوند.

وی افزود: تمام نیروهایی که بدون مواقت دمشق داخل سوریه شده‌اند حاکمیت این کشور را نقض کرده‌اند.

روحانی ادامه داد، خروج نیروهای آمریکایی از شرق فرات به نفع ملت سوریه و کردهای این کشور است. ما بر لزوم حضور ارتش سوریه در مرزهای ترکیه و سوریه تاکید داریم.

رئیس‌جمهوری ایران گفت: ما از تلاش‌های روسیه برای نزدیک کردن دیدگاه‌های ترکیه و سوریه حمایت می‌کنیم. به نظر ما حملات اسرائیل به سوریه بی‌پروایانه است.

روحانی تصریح کرد: جامعه جهانی باید در زمینه بازگرداندن آوارگان سوریه به کشورشان وارد عمل شود.

وی ادامه داد: ما از ماموریت فرستاده سازمان ملل به سوریه حمایت کرده و خواهان حفظ استقلال و حاکمیت سوریه هستیم.

اردوغان نیز تاکید کرد: ترکیه همچنان دست یاری به ملت سوریه دراز کرده است. ملت سوریه از ما انتظار تصمیماتی دارند که به نفع آنها و در جهت دستیابی به صلح در سوریه باشد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها