حمله سگ‌های ولگرد به کودک خلخالی

رئیس گروه بیماری‌های دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: کودک ۷ ساله‌ای در حادثه گازگرفتگی سگ‌های ولگرد در خلخال مصدوم شد و در حال مداوا است.

حمله سگ‌های ولگرد به کودک خلخالی

سلیمان شاددل رئیس گروه بیماری‌های دانشکده علوم پزشکی خلخال از مصدوم شدن کودک ۷ ساله خلخالی با حمله سگ‌های ولگرد خبر داد.

شاددل اظهار کرد: بعد از ظهر روز گذشته بر اثر تماس تلفنی اهالی منطقه، آتش نشان ی خلخال و اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) عازم این منطقه می‌شود و در کمال تاسف با امیررضا حقی ۷ ساله ساکن منطقه سی‌متری خلخال، که بر اثر حمله سگ و گاز گرفتگی از ناحیه کمر، لگن و دو پا مصدوم شده، مواجه می‌شوند که این کودک به بیمارستان امام خلخال انتقال می‌یابد.

رئیس گروه بیماری‌های دانشکده علوم پزشکی خلخال تصریح کرد: با حضور پزشکان اورژانس و توصیه آنان برای نجات این کودک از خون‌ریزی و بیماری هاری سریعا این مصدوم به اتاق عمل بیمارستان امام (ره) انتقال و با اقدامات اولیه سریع پزشکان در اتاق عمل، خون‌ریزی این مصدوم قطع و سپس اقدامات ترزیق واکسن هاری و سرم این بیماری انجام می‌گیرد.

شاددل افزود: در سال ۱۳۹۶ بیش از ۳۰۰ مورد گازگرفتگی از طریق سگ در خلخال ثبت شده و امسال علی‌رغم اینکه ۴۵ روز تا پایان سال مانده است، بیش از ۴۰۰ مورد گازگرفتگی در محلات مختلف شهر خلخال و روستا‌های حومه ثبت شده است.

وی از شهرداری خلخال خواست تا به لحاظ اهمیت جان مردم و نجات کودکان و شهروندان خلخالی اقدامات لازم را صورت دهند و اضافه کرد: البته این مشکل در جلسات مختلف با مسوولین امر مطرح شده و تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است و آمار گازگرفتگی به طریق سگ در شهرستان خلخال افزایش یافته که مسئولان باید اقدامات جدی و اساسی صورت دهند.

به گفته اهالی محل و مادربزرگ مصدوم، اگر کمک مردم و اهالی محل نبود نجات این کودک سخت می‌شد و احتمال مرگ این کودک در زیر چنگ و دندان سگ بالا می‌رفت.

مادربزرگ این مصدوم ضمن گله‌مندی از بی‌توجهی مسئولین به این موضوع گفت: فرزندان ما در محلات حاشیه شهر و سی‌متری از دست سگ‌های ولگرد و خیابانی در امان نیستند و هر لحظه خطر گازگرفتگی توسط سگ و انتقال بیماری‌های مختلف وجود دارد.

بعد از این حادثه به گفته شاهدین، خانم جوادی شهردار خلخال در بیمارستان خلخال حضور یافت و ضمن عیادت از این مصدوم گاز گرفتگی، گفت: این موضوع یکی از اصلی‌ترین معضلات شهر خلخال می‌باشد و از مدت‌ها پیش شهرداری خلخال و شورای اسلامی این شهر برای جمع‌آوری سگ‌های خیابانی و ولگرد اقدامات لازم را به مرحله اجرا گذاشته است.

هم‌اکنون حال عمومی این مصدوم هفت ساله که از ناحیه کمر، لگن، پا‌های راست و چپ و ران‌ها زخمی شده، خوب است و با حضور پزشکان معالج، مداوای این فرد تحت مراقبت کادر بیمارستان امام خمینی (ره) در حال انجام است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها