مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری:

قیمت بلیت هواپیما در نوروز ۹۸ افزایش نمی‌یابد/ ۲۰ درصد پرواز‌ها چارتری است

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت:قیمت بلیت هواپیما در شرکت های مختلف به دلیل آزادسازی قیمت‌ها و عرضه و تقاضا با هم تفاوت‌هایی دارد، اما بر اساس توافق صورت گرفته در ایام نوروز ۹۸ افزایش قیمت نخواهیم داشت. 

قیمت بلیت هواپیما در نوروز ۹۸ افزایش نمی‌یابد/ ۲۰ درصد پرواز‌ها چارتری است

رضا جعفرزاده در خصوص قیمت بلیت هواپیما برای نوروز ۹۸ گفت: قیمت بلیت هواپیما در شرکت های مختلف به دلیل آزادسازی قیمت‌ها و عرضه و تقاضا با هم تفاوت‌هایی دارد، اما بر اساس توافق صورت گرفته در ایام نوروز ۹۸ افزایش قیمت نخواهیم داشت.

وی افزود:پیش از این سازمان هواپیمایی کشوری قیمت‌ها را به صورت تکلیفی مشخص می‌کرد و تمام شرکت‌ها موظف به رعایت آن بودند، اما پس از اجرای قانون آزاد سازی قیمت‌ها در سال ۹۴، شاهد رعایت این مصوبه از قانون هستیم که میزان آن نیز افسار گسیخته نیست.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد: انجمن شرکت‌های هواپیمایی طی توافقی با تمامی مدیران هواپیمایی در ایامی که احتمال افزایش یک باره قیمت به دلیل وجود واسطه گران و افزایش تقاضا است، نرخ بلیت هواپیما را در نرخ از پیش تعیین شده ای حفظ می کند.

جعفرزاده تصریح کرد: در برخی رسانه‌ها صحبتی در خصوص افزایش نرخ بلیت هواپیما منتشر شده بود که این موضوع صحیح نیست، زیرا اگر شما نرخ بلیت در ۶ ماه گذشته را رصد کنید متوجه می‌بینید که نرخ بلیت هواپیما کمتر از هزینه تمام شده برای یک صندلی است.

وی اظهار کرد: طی دستور العملی در تاریخ ۹۷/۱۰/۱۱ به شرکت‌های هواپیمایی ارسال شد که به جز چند مسیر مانند کیش، قشم و مناطق نفتی در سایر مسیر‌ها بلیت هواپیما باید به صورت سیستمی به فروش برسد و اگر بخواهند چارتری عمل کنند باید در قالب یک بسته سفر ارائه شود.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد: برای افزایش نظارت بر روی عملکرد شرکت، اقداماتی از سوی بازرسان دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری و گزارشات مردمی از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری رصد می‌شود و تقاضای ما از استفاده کنندگان از خدمات هوایی این است که در صورت مشاهده هر گونه تخلف در ابتدا به شرکت خریدار بلیت و پس از آن از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری پیگیری کنند و ما نیز بدون اغماض به موارد رسیدگی می‌کنیم.

جعفرزاده با اشاره به اینکه لیست دفاتر مجاز ارائه دهنده بلیت هواپیما بر روی سایت سازمان هواپیمایی کشوری قابل دسترس است، افزود: متقاضیان برای راستی آزمایی بلیت هواپیمای خود می توانند از طریق سایت سازمان و سایت انجمن شرکت های هواپیمایی بلیت خود را چک کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه توصیه ما این است که بلیت خود را از دفاتر مجاز خریداری کنند، گفت: هدفی که سازمان هواپیمایی در سال‌های گذشته دنبال کرده کاهش پرواز‌های چارتری و جایگزینی پرواز‌های سیستمی بوده به گونه‌ای هم اکنون ۸۰ درصد پرواز‌ها سیستمی و ۲۰ درصد آن چارتری است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه به بیان دستاورد‌های سازمان هواپیمایی در طول ۴۰ سال گذشته پرداخت و گفت: در سال ۱۳۵۷، حدود ۴ هزار و ۱۷۰ صندلی پرواز داشتیم که تعداد آن هم اکنون به ۴۸ هزار صندلی پرواز رسیده، ۲۵ فروند هواپیما به ۳۱۱ فروند هواپیما رسید که هم اکنون ۱۴۰ فروند فعال داریم، سالانه در حدود ۳۲ میلیون جابه جایی داخلی و ۱۱ میلیون جا به جایی خارجی داریم.

جعفرزاده تصریح کرد: پیش از این ۱۰ مسیر هوایی داشتیم که رقم آن هم اکنون به ۱۲۷ مسیر هوایی رسیده و در بخش تعمیر و نگه داری هواپیما نیز تمامی توسط نیروی داخلی صورت می‌گیرد که این موضوع صرفه جویی حدود ۵۰ درصدی ارزی به دنبال دارد.

منبع: میزان

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها