قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۱۱/۲۵| قیمت نفت در آستانه ۶۴ دلار

قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 26 سنت معادل نیم درصد افزایش به 54 دلار و 16 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز امروز با 37 سنت معادل 0.6 درصد رشد به 63 دلار و 98 سنت رسید.

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۱۱/۲۵| قیمت نفت در آستانه ۶۴ دلار

خوش بینی ها نسبت به احتمال دستیابی آمریکا و چین به یک توافق تجاری به این دلیل ایجاد شده که ترامپ از پیشرفت «خیلی خوب» مذاکرات خبر داده است.

آلفونسو اسپارزا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا در این باره گفت: «آتش بس 90 روزه که در ماه دسامبر اعلام شد، روز اول ماه مارس به اتمام می رسد، اما با توجه به پیشرفت در مذاکرات احتمال تمدید آتش بس وجود دارد و به همین دلیل این خوش بینی ایجاد شده که رهبران دو کشور ممکن است اواخر ماه جاری میلادی با هم دیدار کنند.»

آمارهای مثبت از تجارت چین نیز در رشد قیمت ها موثر بود. میزان واردات نفت خام چین در ماه ژانویه 4.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت و به طور متوسط به 10.03 میلیون بشکه در روز رسید. این سومین ماه متوالی است که واردات نفت چین از 10 میلیون بشکه فراتر می رود.

اما در عین حال، افزایش حجم ذخایر نفتی امریکا موجب شد تا قیمت ها بیش از این بالاتر نرود. آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد که میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته به بالاترین رقم از نوامبر 2017 رسیده، زیرا پالایشگاه ها فعالیت خود را به کمترین حد از اکتبر 2017 رسانده اند.

منبع: تسنیم

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها