۱۳سالی که برای بهنام بانی صد سال گذشت/وقتی کنسرت مستندسازی می شود

بهنام بانی شامگاه چهارشنبه ۲۴ بهمن با اجرای ۲ سانس کنسرت در برج میلاد اولین اجرای پاپ سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر را رقم زد.

۱۳سالی که برای بهنام بانی صد سال گذشت/وقتی کنسرت مستندسازی می شود

اولین اجرا از کنسرت های پاپ سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر شامگاه چهارشنبه ۲۴ بهمن با حضور بهنام بانی در برج میلاد برگزار شد. اگرچه در فضای بیرونی برج میلاد بنرها و پوسترهایی از جشنواره موسیقی فجر نصب شده بود اما روی استیج سالن همایش های برج میلاد هیچ المانی از جشنواره دیده نمی شد.

برای شروع اجرا ابتدا اعضای گروه روی صحنه آمدند و با آغاز موسیقی خود بانی نیز در صحنه حاضر شد و اولین قطعه این کنسرت را با «من یه دیوونم» با شعری از عاطفه سادات حبیبی شروع کرد که در بخشی از آن می خواند: «تو دنیامی نمیزارم یه مو حتی ازت کم شه».

بانی با پایان این اجرا با جمعیت حاضر در کنسرت خود که تقریبا همه صندلی های اجرا را پر کرده بودند احوالپرسی کرد و گفت: سلام به تهران دوست داشتنی. خوشحال هستم که با کنسرت ما سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر را شروع می کنیم و امیدوارم کنسرت متفاوت و خوبی را شاهد باشیم.

این خواننده سپس قطعه بعدی خود را اجرا کرد و از همان ابتدا مخاطبان را به جیغ کشیدن و انرژی بخشیدن به کنسرت دعوت کرد و گفت: من در کنسرت ها از مخاطبان می خواهم یا جیغ بکشند یا سوت بزنند و تعارف نکنند.

این خواننده موسیقی پاپ که از همان دقایق ابتدایی تلاش داشت شب مفرحی را هم برای مخاطبانش رقم بزند بیان کرد: در این همه اجرایی که برگزار کردیم برخی اینقدر جدی در صندلی های خود می نشینند که انگار ما به کنسرت آنها رفته ایم.

بانی برای اجرای قطعه سوم خود با نام «اخماتو وا کن» به مخاطبانش گفت: من چندان اهل اخم نیستم و امشب برخی از دوستان که تعدادشان به ۶ یا ۷ نفر می رسد در برابر شادی مقاومت می کنند و حالا می خواهیم قطعه ای اجرا کنیم که آنها هم شاد شوند.

بانی اولین شب سی و چهارمین جشنواره فجر را با قطعات شاد و ریتمیک خود شروع کرد و در جملات کوتاهی که پس از هر اجرا با شوخی و خنده بیان می کرد مخاطبانش را به دست زدن و جیغ کشیدن دعوت می کرد.

وی پس از اجرای قطعه سوم خود نیز در سخنان کوتاهی گفت: امیدوارم در زندگی های خود کمتر اخم کنیم، کمتر کلاس بگذاریم، اگر آدم ها بخندند خیلی قشنگ تر می شوند.

این خواننده پاپ همچنین خطاب به مخاطبانی که با گوشی های موبایل خود کار می کردند، بیان کرد: اجرای جشنواره است و من نمی خواهم خیلی حرف بزنم اما به چه کسی پیام می دهید اگر آن فرد می خواست خودش به این کنسرت می آمد.

بعد از اجرای سه قطعه که توسط بانی خوانده شد پوستر سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در ال ای دی بک گراند صحنه نمایان شد که با شروع هر قطعه جای خود را به تصاویر گرافیکی و یا کلیپ های تصویری می داد.

بانی سپس قطعه بعدی این اجرا با نام «چه بخوای چه نخوای» را آغاز کرد که اینگونه آغاز می شد: «این دل فقط جای توئه گوشم/ به حرفای توئه/ قلبم تو دستای توئه عشقم».

این قطعه هم مثل قطعات قبلی با شور و هیجان و همخوانی های جمعیت داخل سالن همراه شد و بانی هم هر بار تلاش داشت تا با جملات خود این انرژی را در سالن تداوم بخشد.

وی بعد از اجرای این قطعه اظهار کرد: اگر کسی می خواهد از کنسرت فیلم و عکس بگیرد و در شبکه های اجتماعی بگذارد اشکالی ندارد ولی یک یا دو آهنگ بگیرید و باقی‌اش را خودتان عشق کنید، برخی انگار می خواهند مستند تولید کنند.

بانی در این اجرا قطعات منتخب خود از جمله «من هنوز دوست دارم» با شعری از رضا یوسفی، «ماه عسل»، «قرص قمر» با شعری از فرجام خیراللهی، «دل نکن»، «علاقه خاص» و «عاشقم کرده» با اشعاری از عاطفه سادات حبیبی را اجرا کرد که اکثر آنها با همخوانی های مردم نیز همراه شد.

وی در بخشی از کنسرت خود به خاطرات دوران دانشجویی اش در ۱۳ سال پیش اشاره کرد و توضیح داد: من ۱۳ سال پیش اولین کنسرتم را در شاهرود برگزار کردم که در آنجا دانشجو بودم و از همان ۱۳ سال پیش دایم فکر می کردم یکی دو ماه دیگر معروف می شوم و این ۱۳ سال برای من ۱۰۰ سال گذشت.

بهنام بانی با این سخنان و بدون هیچ فاصله ای قطعه «صدسال» با شعری عاصف بایرام زاده را خواند.

وی که مثل یک مجری برگزاری کنسرت دیشب را عهده دار شده بود با اجرای هر قطعه با جمعیت شوخی می کرد و آنها را به جیغ های بیشتر در طول اجرا و حتی برای سنجیدن میزان رضایت از قطعاتش دعوت می کرد.

در بخش پایانی کنسرت، بانی قطعه «تویی انتخابم» را خواند که به تازگی منتشر شده است و با قطعه «وای دل بی قرارم» که شعر دیگری از عاطفه سادات حبیبی بود این کنسرت را به پایان رساند.

در این کنسرت علیرضا ثنایی نوازنده گیتار الکتریک، علی رنجور سالوکیه نوازنده ویولن، میلاد جوزی نوازنده گیتار باس، محمد صالح کیوانلو نوازنده درام، اکبر شهریاری نوازنده پرکاشن، هومن آزما نوازنده کیبورد، حامد برادران نوازنده پیانو، هادی جداری نوازنده ساکسیفون، حامد برادران آهنگساز اعضای گروه را تشکیل داده بودند و بانی در پایان کنسرت از برادران حاتم پور و منوچهر حسنی تشکر کرد.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها