دلایل افزایش ۴ برابری مصرف گوشت در استان بررسی شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم شرایط ناخوشایند برای بازار به وجود آید، گفت: دلایل چهار برابر شدن مصرف گوشت در استان باید بررسی شود.

دلایل افزایش ۴ برابری مصرف گوشت در استان بررسی شود

شهرام طهماسبی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، گفت: نباید اجازه دهیم شرایط ناخوشایندی برای بازار به وجود آید و باید بازار در استان کنترل شود.

وی با یادآوری اینکه یکی از مواردی که می‌تواند باعث به وجود آمدن عوارض ناخوشایند برای بازار شود، بحث سرکوب قیمت‌ها است، افزود: اگر می‌خواهیم چنین شرایطی را تجربه نکنیم، باید مکانیزم‌هایی را که برای کنترل بازار و نیز تعدیل قیمت‌ها مورداستفاده قرار داده‌ایم، مبتنی بر دانش بازار باشد که متاسفانه در حال حاضر چنین شرایطی فراهم نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با تأکید بر اینکه کنترل بازار به‌هیچ‌وجه به معنای سرکوب قیمت‌ها نیست، تأکید کرد: بحث احصای سرانه مصرف شهروندان باید جدی‌تر دنبال شود؛ چراکه آمار حاکی از آن است که علی‌رغم اینکه شاهد افزایش جمعیت استان نیستیم اما چهار برابر شدن مصرف و توزیع گوشت قرمز در استان، موضوعی است که باید موردبررسی قرار گیرد.

طهماسبی بابیان اینکه وضعیت بازار در برهه کنونی حاکی از آن است که شکل برخورد با مشکلات درست نبوده است، افزود: نمونه بارز عدم برخورد مناسبت با مشکلات در بازار، کمبود گوشت مرغ در نیمه اول امسال است که این کمبود در نیمه دوم سال‌جاری به گوشت قرمز نیز کشیده شد.

وی ابراز کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان از تمام توان و نیروهای خود برای آرامش بازار استفاده کند.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها