در گفتگو با خبرفوری مطرح شد: /تکرار/

مشاوران اقتصادی آدرس غلط می‌دهند/ با نسخه‌های اشتباه اقتصاد کشور را زمین‌گیر کردند/ مردم چقدر دیگر باید سختی بکشند؟

عضو انجمن اقتصاددانان کشور معتقد است: مسوولان ما اصلا معنی صحیح کلمه جنگ اقتصادی را درک نکردند و فقط با همین عبارت جنگ اقتصادی ما را به عقب راندند.

مشاوران اقتصادی آدرس غلط می‌دهند/ با نسخه‌های اشتباه اقتصاد کشور را زمین‌گیر کردند/ مردم چقدر دیگر باید سختی بکشند؟

دکتر پرویز حسابی در گفتگو با خبرنگار خبر فوری وضعیت اقتصادی کشور را فاقد مدیریت مناسب دانست و گفت: برخی از مسوولین ما متاسفانه مشاوران اقتصادی دارند که نه تنها بی سواد هستند بلکه به اوضاع و وضعیت اقتصادی کشور هم هیچ اشراف و آگاهی ندارند.

وی ادامه داد: برخی از این مشاوران آدرس غلط می‌دهند و باعث می‌شوند وضعیت کشور پیچیده تر شود و به سمت قهقرا برویم، آنها تئوری اقتصادی را نابود کردند و از کلماتی استفاده می‌کنند که به من نوعی به عنوان یک اقتصاد دان برمی‌خورد که این کلمات به چه منظور اصلا استفاده می‌شود.
حسابی در ادامه به نقش مسوولان در وضعیت اقتصادی فعلی کشور اشاره کرد و گفت: برخی مسوولین متاسفانه خوش بین و مثبت نگر بی فایده هستند و تئوری اقتصادی درستی برای وضعیت فعلی ندارند از طرف دیگر الان همه دنیا در یک جنگ اقتصادی است دیگر جنگ نظامی وجود ندارد اما مسوولان ما اصلا معنی صحیح این کلمه را درک نکردند و فقط با یک کلمه جنگ اقتصادی مارا به عقب راندند.
این عضو انجمن اقتصاددانان کشور خاطرنشان کرد: تمام مردم کشور از نظر معیشتی دچار سختی شدند، حال این سوال پیش می آید که واقعا اقتصاد مقاومتی به چه معناست؟ در این وضعیت مردم چقدر باید سختی بکشند؟ راهکار درست چیست؟ که باید گفت متاسفانه با درک نکردن کلمات و پیچیدن نسخه‌های اشتباه اقتصاد کشور را زمین‌گیر کردند.
وی افزود: امروزه دیگر تئوری اقتصاد کلمات بی معنی را نمی وذیرد، الان احتیاج به فعالیت و تفکر عمیق‌تری داریم.
حسابی در پایان گفت: ما باید تئوری‌های اقتصادی درست بکار ببریم و افراد شایسته را بکار بگیریم، افرادی که واقعا محقق هستند و کلمات را با معنای درست اقتصادی بکار می‌برند نه کلمات پوچ و بی‌معنا.

گفتنی است، حسن روحانی رییس‌جمهور کشور روز گذشته در سخنانی گفته بود همه باید احساس کنند که در شرایط جنگ هستیم‌ و در این بین دولت در خط مقدم‌ مبارزه است. وی با بیان اینکه امروز دولت در خط مقدم این مبارزه است، تصریح کرد: وزارتخانه های خارجه، اقتصاد، جهاد کشاورزی، صمت و نفت و بانک مرکزی و همه دولت در خط مقدم مبارزه‌اند. یعنی دشمن وقتی محصولات و نفت ما را تحریم می‌کند و روابط بانکی را تحت فشار قرار می‌دهد، معلوم است که خط مقدم این جهاد و مبارزه چه کسانی هستند؟ ( اینجا بخوانید).

43

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ذوالقرنین
    0

    مشاوران در همه عرصه ها اقتصاد رانتی را به ارمغان اورده اند ودر زمینه های اجتماعی وتشکیل خانواده وتداوم کشوری جوان هم خیانت کردند سن دختران برای ازدواج وفرزند اوری بدون هزینه ودارووحتی تربیت فرزند از 18 سالگی تا سی سالگی قابل قبولتر است اما متاسفانه وکلای تاجر وحتی قوه قضائیه زمینه تجارت مهر را در جامعه کلید زده اندبدون این که به این فکر کنند که بعد از طلاق سرنوشت زن با ثروت مهریه ومردبدهکار چه خواهد شد کسانی که از تجارت وقانون غلط مهر ثروتمند شده اند زندگی مجردی بدون نیاز جنسی نخواهند داشت ودر اندک زمانی درامد زایی هم به ان اضافه خواهد شد ارائه خدمات با خانه خالی ومرد بدهکار هم مشتری خانه دیگری خواهد شد ودر نهایت جوانانی هم که نه کار دارند ونه جرات ازدواج مشتری هفتگی خواهند شد بدون ترس از مهریه وبدون مسئولیت واینها همه به برکت انقلاب شماست خطاهای انقلاب باعث مشکلات 90 درصدی داخل شده وعده ای هم که منافعشان در خطر است سریعا نسبت به معترضان عکسالعمل نشان داده وان ها را ضد نظام واسلام جلوه میدهندوضعیت معیشتی بی خانه مانی ونبود ازدواج دستاورد عده ای است که از بسیج وارشاد مردم فقط لنگ دور گردن را ملاک برتری کردند

  • رنجبر
    0

    باسلام باور کنید اکثر این مسئولین اقتصادی ازاقتصاد سردرنمیادن که اقتصا دمافلج شده اکثروزرا.نمایندگان. مجریان دولت یادولت ناکارامد ی زورش دو۲دوتاحلبی ساز(خودروساز)که خودسرجولان میدن وملتی را به باد تمسخر گرفته وباانگشت دولتومیچرخونن وقتی دردیگ بازه دزدا.قاچاقچیا.محتکرا .برجسازا.ژن خوبا .سگ بازا.دررائس سرمایه دارا.و...کدخدارا میبینندو مملکتو مچاپند نظارت کجاس؟راستی کجاست.۲۲بهمن راباشکوه عظیم کور شی اگرندید ودیدینو ازخجالت نمردید آی ونایکه باخون شهیدان براخودتون کاخ میسا زی دنیاتونو برا آخرت میفروشی .شرت پای .......بفروشی و...خداعمر رهبرراوصل کندبه ظهورامام زمان ونصل خائنین به ملت واقتصادملت رابایزیدمهشوربگرداند بحق خون شهدای کربلاوایران.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها