حمله انتحاری به اتوبوس حامل پرسنل سپاه در جاده خاش – زاهدان/ شهادت و مجروح شدن جمعی از حافظین مرزهای کشور

ساعتی پیش اتوبوس پرسنل شیفت سپاه در محدوده چانعلی جاده خاش-زاهدان براثر عملیات انتحاری منفجر شد.

حمله انتحاری به اتوبوس حامل پرسنل سپاه در جاده خاش – زاهدان/ شهادت و مجروح شدن جمعی از حافظین مرزهای کشور

به گزارش خبر فوری به نقل از پایگاه خبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از حمله انتحاری تروریست های تکفیری به اتوبوس حامل رزمندگان اسلام و شهادت و مجروح شدن جمعی از حافظین مرزهای میهن در جاده خاش -زاهدان خبر داد.

متن اطلاعیه قرارگاه قدس به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی شکست سخت استکبار جهانی از مردم شریف و قهرمان ایران در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی و راهپیمایی باشکوه و دشمن شکن ۲۲ بهمن ماه ،تروریست‌های تکفیری و مزدوران سرویس‌های اطلاعاتی وابسته به نظام سلطه و استکبار برای تلخ کردن کام ملت ایران ، شامگاه امروز( چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه) یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام که پس از اتمام ماموریت مرزبانی از منطقه ،عازم موطن خود بودند را در جاده خاش- زاهدان هدف حمله انتحاری قرار دادند.

در این حمله انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه صورت پذیرفت، جمعی از حافظین مرزهای میهن اسلامی شهید و تعدادی نیز زخمی شدند.

مسئولیت حمله تروریستی

در پی وقوع این حمله برخی رسانه ها از بر عهده گرفتن مسوولیت این انفجار از سوی گروهک تروریستی جيش الظلم خبر دادند.

تعداد شهدای حادثه

شهادت ۲۷ تن از نیروهای سپاه در حمله انتحاری سیستان و بلوچستان تایید شد.
همچنین گفته می‌شود تعدادی از نیروهای سپاه در این حادثه تروریستی زخمی شده‌اند و ممکن است تعداد شهدا افزایش پیدا کند.

جزییات حادثه

سردار شریف،سخنگوی سپاه در همین راستا گفت: شهادت تعدادی از پاسداران در حمله انتحاری امشب در سیستان و بلوچستان قطعی است ولی هنوز نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که تمام سرنشینان پاسدار حاضر در اتوبوس به شهادت رسیده‌اند یا خیر.

۳روز عزای عمومی در سیستان و بلوچستان

موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان ضمن محکومیت حادثه تروریستی اتوبوس سپاه و شهادت و مجروح شدن تعدادی از حافظان مرزهای میهن اسلامی، سه روز عزای عمومی در استان اعلام کرد.

واکنش وزیر امورخارجه ایران

محمد جواد ظریف در توییتی نوشت: اینکه ایران درست در همان روز برگزاری سیرک ورشو هدف حمله تروریستی قرار می‌گیرد، تصادفی است؟
به خصوص وقتی که همتایان همان‌ تروریست‌ها از خیابان‌های ورشو برای آن جشن به پا می‌کنند و با ربات‌های توئیتر از آن حمایت می‌کنند.
ظاهراً آمریکا همیشه اشتباهات یکسانی مرتکب می‌شود، اما انتظار دارد نتایج متفاوتی دریافت کند.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • مجتبی ناصری از روانسر
    0

    خوشا به سعادتشان شهادت در راه خدا اینان چه کوته فکرن که ما را از مرگ مترسانند ما فرزندان امام شهادت عشق و افتخار است برایمان

    نظرات شما -
    • محمدجواد عامری
      0

      خدا لعنت کنه این تروریستهارو،معلوم نیس چقد خانواده هاشون چشم به انتظار بودن شهادتتون مبارک رفقا ای کاش نصیب ما میشد

  • ناشناس
    0

    وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ --- شهادت تعدادی از عزیزان جان برکف سپاهی از حافظان مرزهای پاک سرزمین اسلامی عزم راسخ مردم خدا پرست ایران اسلامی و نیروهای مؤمن دلیر همیشه در صحنه ی سپاه پاسداران را برای از بن نابود سازی رژیم غاصب قدس و نوکران منطقه ای این رژیم و انتقام برای همه ی شهیدان راه حق نیروهای مقاومت چند صد برابر بیشتر میکند تا شر اشغال گران و اربابان و نوکران و مزدوران آنان تا ابد از منطقه ریشه کن شود.

  • عبدالعزیز عزیز پور
    0

    انالله واناالیه راجعون خداوند شهادت را نسیب ما کند دشمنان بدانند شما هرکاری کنید بازم عاشقان شهادت برای کشورمون ایران زیادتر میشوند

  • حسین
    0

    درسته که با هزاران مشکل دست و پنجه نرم می کنم ... درسته امروز برای خرید گوشت سه ساعت تو صف بودم و آخرشم گفتن تمام شد و احساس حقارت کردم ... اما برای هیچ کدوم از گرفتاری هام با 36 سال سن اشک نریختم ، اما الان که این خبر رو خوندم دلم شکست و اشک ریختم . روح تمام شهدا شاد .

  • هاشمی
    0

    سپاه مظلوم است اگر سپاه نبود کشور نبود...

  • هموطن
    0

    تسلیت خانواده بزرگ وعزیز سپاه بدانید نزد مابسیار با ارزشید همیشه برای شما دلاوران دعا می کنیم انتقام شهدای مظلوم رو بگیریدخداوند به خانواده محترمشان صبر دهد

  • سعید قنبری
    0

    بسم الاه. شهادت تمامی پرسنل سپاه را تسلیت میگویم

  • سعید قنبری
    0

    بسم الاه. شهادت تمامی پرسنل سپاه را تسلیت میگویم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها