اعلام آمادگی هنیه برای دیدار با محمود عباس در غزه یا قاهره

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس از آمادگی خود برای دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد.

اعلام آمادگی هنیه برای دیدار با محمود عباس در غزه یا قاهره

اسماعیل هنیه در گفت‌وگو با روزنامه "المصری الیوم" اعلام کرد که آماده است تا برای گفت‌وگو در مورد پرونده آشتی ملی فلسطین، با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند.

هنیه تصریح کرد که از دیدار با عباس استقبال می‌کند و آماده است با و چه در قاهره یا نوار غزه بنشیند و گفت‌وگو کند. وی گفت که غزه بخشی از وطن ابومازن است.

براساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وی که هم اکنون در قاهره به سر می‌برد، خواستار برگزاری گفت‌وگویی فوری میان تمامی گروه های فلسطینی در آینده نزدیک شد و تاکید کرد که جنبش متبوعش از تشکیل دولت وحدت ملی یا برگزاری انتخابات سراسری ریاست تشکیلات خودگردان، مجلس قانونگذاری و شورای ملی به عنوان اولین گام در مسیر تحقق آشتی ملی استقبال می‌کند.

اسماعیل هنیه نشست‌ها و دیدارهای اخیر هیئت حماس با مسؤولان مصری در قاهره را مثبت و راهبردی و سازنده عنوان کرد و گفت در این دیدارها، در مورد روابط دوجانبه، تحولات سیاسی فلسطین و خطرات پیش روی مساله فلسطین، آشتی ملی، اوضاع انسانی و محاصره باریکه غزه گفت‌وگو شد.

وی گفت که طرف مصری متعهد شده است برای کاهش مشکلات و رنج و محنت‌های فلسطینیان در غزه، گذرگاه زمینی رفح را به طور دائم بازگشایی کند.

هنیه با اشاره به اینکه هیئت حماس در قاهره در مورد مساله امنیت ملی مصر نیز گفت‌وگو کرده است، اظهار داشت: ما هرگز اجازه نمی‌دهیم خدشه‌ای به امنیت ملی مصر وارد شود و غزه همواره حامی و محافظ امنیت مصر خواهد بود و حماس اوضاع امنیتی در مرز با مصر را تحت کنترل دارد و مانع از هرگونه قاچاق سلاح، افراد و یا کالا از طریق تونل‌ها می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد که غزه و کرانه باختری از هم جدا نخواهند شد و کشور فلسطین به تنهایی در غزه یا بدون آن تشکیل نخواهد شد و حماس هرگز اجازه نمی‌دهد که رژیم صهیونیستی به عنوان رژیم اشغالگر از مسؤولیت‌های خود در قبال غزه شانه خالی کند و تمامی مسؤولیت‌های این منطقه بر دوش مصر بیفتد.

هنیه در رابطه با طرح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن نیز گفت که جزئیات این طرح تاکنون اعلام نشده است اما به احتمال زیاد این طرح شکست خواهد خورد، زیرا طرف‌های فلسطینی و عربی بر مخالفت با آن اجماع دارند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها