آغاز پنج گانه سرنوشت ساز برای پرسپولیس و برانکو

تیم پرسپولیس فردا به مصاف استقلال خوزستان می‌رود که این مسابقه آغازی است بر مسابقات 5 گانه پرسپولیس که برابر تیم های به مراتب آسان تر خواهد بود و 15 امتیاز ارزشمند را در دل خود دارد.

آغاز پنج گانه سرنوشت ساز برای پرسپولیس و برانکو

برانکو ایوانکوویچ نیز همچون سرالکس فرگوسن اعتقاد دارد که پیروزی مقابل تیم های میانه جدولی و قعرنشین اهمیت زیادی در قهرمانی لیگ دارد. تیم های او در این سال ها کمتر پیش آمده که رقبای کم نام و نشان را دست کم بگیرند و همواره برابر آن ها با قدرت ظاهر شده اند. در قرعه کشی لیگ هجدهم نیز آن ها پس از دو دیدار سخت مقابل پدیده و فولاد، باید 5 بازی آسان تر انجام می دادند. آن ها البته در نیم فصل اول نتوانستند به آن چه می خواهند برسند و مقابل نفت مسجد سلیمان، استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان متوقف شدند. در بررسی این سه بازی باید توجه داشت که 2 تا خارج از خانه بود و دیدار با استقلال خوزستان نیز با شرایط خاص برگزار شد.

به عبارتی پرسپولیسی ها از هفته سوم تا هفتم، 5 بازی با تیم های میانه جدولی دارند و نتایج همین مسابقات به نوعی وضعیت آن ها را مشخص می کند. اگر پرسپولیس بتواند در مقابل استقلال خوزستان، نفت مسجد سلیمان، صنعت نفت، نساجی و سپس سپیدرود نتایج مورد نظر را کسب کند، در آن صورت با روحیه و آرامش بهتری مقابل تیم های بزرگتر قرار می گیرد و می تواند در راه سومین قهرمانی متوالی گام بردارد.

البته غلبه بر این 5 تیم آن قدرها هم کار آسانی نیست. اکنون جنجال ها درباره تیم پرسپولیس به میزان زیادی افزایش یافته و این تنش ها به اردوی تیم پرسپولیس نیز راه یافته است. اگرچه کادرفنی تمام تلاشش را می کند تا از بهم خوردن تمرکز بازیکنان جلوگیری کند، اما همانطور که در بازی رفت با استقلال خوزستان و بازی برگشت با فولاد مشاهده شد، چنین اتفاقاتی می توانند دامن گیر تیم بشوند.

حالا تیم پرسپولیس برابر استقلال خوزستان و صنعت نفت در خانه و مقابل نفت MIS، نساجی و سپیدرود در خارج از خانه جدال می کند. برانکو به خوبی بر ارزش این 5 مسابقه که پیش از سال نوی شمسی و دربی پایتخت خواهند بود، واقف است و باید دید چه تدبیری را برای آن اندیشیده است.

در این سال ها پرسپولیس همیشه استقلال خوزستان را در تهران شکست داده است. تیم آب پوش اهواز تنها یک بار در لیگ سیزدهم مقابل پرسپولیس ایستادگی کرد و اجازه نداد شاگردان دایی برنده بازی شود. تیم صنعت نفت آبادان نیز چنین ویژگی دارد اما حکایت نفت مسجد سلیمان متفاوت است. در طول تاریخ پرسپولیس هیچگاه نتوانسته نفت را در لیگ برتر شکست دهد و همین موضوع استرس ناخودآگاه را به تیم تزریق می کند.

نکته ای که بر ارزش امتیازات این «پنج گانه» می افزاید، این است که پرسپولیس برعکس ابتدای فصل در هفته آخر با تیم های قدرتمند روبرو می شود و به همین دلیل تا اواسط نیم فصل دوم باید تا می تواند امتیاز جمع کند. همچنین تقابل تیم های بالانشینی چون استقلال - تراکتور، تراکتور - سپاهان و... در طول این هفته ها فرصت را به سرخپوشان پایتخت می دهد تا برای فرار بزرگ آماده شوند.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها