در وصف کیلیان ام‌باپه

پسری که زنده ماند تا ستاره فرانسه شود

فوتبال فرانسه هر سال میزبان استعداد های زیادی فرانسوی و غیرفرانسوی است. اما فقط یک ستاره مثل کیلیان ام‌باپه تحویل تیم ملی کشورش داده است. آیا ام‌باپه خوش شانس بوده یا واقعا با استعدادترین جوان فرانسه است؟

پسری که زنده ماند تا ستاره فرانسه شود

به گزارش خبر فوری : شاید شباهت های زیادی میان باشگاه موناکو و مدرسه هاگوارتز باشد. مدرسه ای که هری پاتر و دوستانش سال ها در آن درس خواندند و حتی پس از ترک کردن آن هم دلایل زیادی برای بازگشت داشتند. موناکو مثل هاگوارتز، محیطی جادویی دارد که هر ساله میزبان بهترین استعداد های فوتبالی جهان است. استعدادیاب های موناکو از لندن تا کیپ تاون حضور دارند تا بهترین نوجوانان پا به توپ جهان را پیدا کنند و به مونت کارلو دعوت کنند. از موسی سیلا تا لوییک بادیاشیل و از توماس لمار تا الکساندر گولوین؛ موناکو هیچ محدودیتی برای ستاره های کم سن و سال ندارد. اما از دربار این پادشاهی گران قیمت، تنها یک شوالیه مشهور پا به زمین های سر سبز گذاشته است؛ کیلیان ام‌باپه.
درخشش کیلیان بیش از هر چیزی به خانواده اش باز می گردد. پدرش، ویلفرد ام‌باپه مربی فوتبال است و سابقه حضور در تیم ملی کامرون را هم در کارنامه اش دارد. مادر او، فایضه لاماری، اصالتی الجزایری دارد و بازیکن هندبال است. برادر ناتنی او، جیرس کمبو اکوکو، سابقه بازی در استاد رنس فرانسه، العین و النصر امارات را دارد و برادر کوچکش هم بازیکن تیم زیر 12 سال پاریسن ژرمن است. بحث های ورزشی احتمالا مهم ترین حرف های خانواده ام‌باپه سر میز شام بوده و رویاپردازی های پسر متولد پاریس، به او اجازه داده همیشه در حال دویدن باشد. بازی های دلنشین کیلیان در موناکو او را به پاریسن ژرمن رساند. ناصر الخلیفی، مدیر باشگاه پاریسن ژرمن ابتدا او را برای یک فصل به صورت قرضی به زادگاهش برگرداند و سپس با 180 میلیون یورو او را به دومین خرید گران قیمت تاریخ فوتبال تبدیل کرد. 42 میلیون یورو پایین تر از نیمار، دوست صمیمی اش که حالا در پاریسن ژرمن رابطه دوستانه مطلوبی با او برقرار کرده است.
چهارم فوریه 2016 او کمتر از 250 هزار یورو ارزشگذاری شده بود و حالا بیش از 200 میلیون یورو می ارزد. کیلیان در شرایطی شمع تولد بیست سالگی اش را فوت کرد که در 28 بازی ملی 10 گل زده بود. او در موناکو 60 رقابت را از درون زمین دنبال کرد و با 27 گل و 16 پاس گل به لئوناردو ژاردیم کمک کرد به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند و در عصر فرمانروایی پاریسن ژرمن در فرانسه، قهرمان لیگ شود. کیلیان تا این لحظه 72 بازی رسمی برای پاریسن ژرمن انجام داده که حاصل آن 44 گل، 29 پاس گل، یک قهرمانی دیگر در لیگ فرانسه، یک قهرمانی جام اتحادیه، یک قهرمانی جام حذفی و جایزه بهترین بازیکن سال فرانسه بوده است. کیلیان در اولین روز های دهه سوم زندگی اش از جام جهانی تا جایزه بهترین استعداد جهان را از آن خودش کرده و حالا به لیگ قهرمانان اروپا فکر می کند. رویایی که قدم به قدم با ساق های قدرتمندش همراه شده تا در پخته ترین روز های عمرش به او نزدیک تر شود. کیلیان این شانس را دارد که امسال به مرز 100 بازی با پیراهن پاریسن ژرمن برسد و قطعا از رکورد حیرت انگیز 50 گل در پیراهن قهرمان فرانسه عبور خواهد کرد.
ماجراجویی های پسر فرانسوی هنوز آغاز نشده است. او مسیری طولانی دارد تا همه آن چه که باید در فوتبال حرفه ای تجربه کرد را بیاموزد تا سال ها بعد نه به عنوان یک اسطوره که همچون نمادی به یاد ماندنی در تاریخ فوتبال درباره اش نوشته شود. کیلیان ام باپه با آماری حیرت انگیز که برخاسته از سرعتی جنون آمیز و ذهنی شگرف است، تشنه گلزنی و افتخار آفرینی است و دلیلی ندارد برای قهرمانی هایش به هیچکس رحم کند. او از همه نسل هایش پخته تر شده و این شانس را دارد که تاریخ فوتبال را به نام خودش ثبت کند. به نام کیلیان ام‌باپه، پسری که در لیگ خشن فرانسه و در میان حواشی هم سن و سالانش زنده ماند.

31

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها