سازمان هواپیمایی و تناقض بزرگ نرخ بلیت/ هشدار افزایش لجام‌گسیخته نرخ پروازها در نوروز

رضا جعفرزاده با اعلام این‌که نرخ بلیت هواپیما در ایام نوروز تغییری نخواهد کرد، گفت: محاسبات شرکت های هواپیمایی برای ارائه بلیت هواپیما همان محاسبات قبلی است و محاسبات مذکور تغییر نکرده است.

سازمان هواپیمایی و تناقض بزرگ نرخ بلیت/ هشدار افزایش لجام‌گسیخته نرخ پروازها در نوروز

بر اساس توافق شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت هواپیما بر اساس هزینه تمام شده یک ساعت صندلی پرواز محاسبه می‌شود و فهرست مسیرهای مختلف و محاسبات انجام شده بر روی سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی قابل دسترس است.

وی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه قیمت‌گذاری دستوری در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار ندارد، افزود: مبنای قیمت بلیت هواپیما نرخی است که شرکت های هواپیمایی روی پرتال خود اعلام می‌کننهرگونه فروش بلیت هواپیما خارج از این چارچوب از نظر سازمان هواپیمایی کشوری تخلف محسوب می‌شود و مکانیزم‌های مقابله با این تخلف نیز دیده شده است.

وی بیان کرد: دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری قطعا نسبت به عدم رعایت الزامات سازمان هواپیمایی کشوری، چه در خصوص پروازهای چارتری و چه در خصوص نرخ بلیت هواپیما واکنش نشان خواهد داد و با این تخلفات برخورد خواهد شد.

به گزارش تسنیم، 3 سال پیش با دستور وزیر سابق راه و شهرسازی نرخ بلیت پروازهای داخلی آزادسازی شد و عملا سازمان هواپیمایی که تا پیش از‌ان نرخ پروازها را تعیین می‌کرد از این پروسه خارج شد. این بدان معنا بود که شرکت‌های هواپیمایی بر اساس همان محاسبات موردنظر مدر همه کاره سازمان هواپیمایی کشوری که اتفاقا مبنای ان نیز مشخص نیست، اقدام به قیمتگذاری می‌کنند. به فرض آن‌که این نوع محاسبه درست است در این شرایط بیان "عدم تغییر نرخ پروازهای داخلی در نوروز 98" بیشتر شبیه یک جوک است و تناقض بزرگی با موضوع آزادسازی قیمت‌ها دارد.

قابل پیش بینی است با توجه به قراردادهای شش ماهه و یکساله شرکت‌های هواپیمایی با چارتر کنندگان، نابسامانی قیمتی چند روز قبل از آغاز تعطیلات نوروزی در بخش حمل‌ونقل هوایی آغاز می‌شود. سازمان هواپیمایی کشوری به جای ارائه راهکار برای پایان دادن به این وضعیت نابسامان به دنبال پاک کردن صورت مسئله است.

منبع: تسنیم

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها