نیکویی: پیام باشگاه نیست و یک توپ هم ندارد!

سرپرست هیأت والیبال خراسان می‌گوید: تیم پیام از خودش چه دارد و حضور تیم‌هایی نظیر ثامن‌الحجج و میزان از خراسان در لیگ برتر والیبال، چه سودی برای والیبال استان داشت؟

نیکویی: پیام باشگاه نیست و یک توپ هم ندارد!

مهدی نیکویی در خصوص انتقادات جبار قوچان‌نژاد مبنی بر عدم حمایت هیأت والیبال خراسان رضوی از تیم پیام مشهد اظهار کرد: مواردی که جبار قوچان‌نژاد پس از بازی مقابل عقاب نهاجا به آن اشاره کرد، صحیح نیست. هیأت والیبال استان وظیفه‌ای در خصوص تیم‌داری ندارد، اما از نماینده‌های خراسان رضوی در لیگ برتر حمایت می‌کند. از روز نخست تمام امکانات هیأت را در اختیار تیم پیام قرار داده و سالن مهران را نیز در بهترین زمان ممکن به این تیم اختصاص دادیم و تمام وظایف‌مان نسبت به سالن از جمله نظافت را هم انجام داده‌ایم.

وی افزود: تیم پیام مشهد نیز در قبال این خدمات وظایفی داشته‌است. پیام باید ۲ درصد از رقم قراردادهایی که بین این باشگاه و کادر فنی و بازیکنان منعقد شده را به هیأت والیبال بدهد. تیم پیام علاوه بر اینکه لیستی از قراردادهای عوامل این تیم به هیأت تحویل نداده، حتی تاکنون یک ریال هم پرداخت نکرده‌است. از روز نخست بر اساس تعامل پیش رفته‌ایم و حتی در ابتدای فصل، برگه‌های سفید امضای قرارداد بازیکنان این تیم را امضا کردیم تا در فدراسیون و سازمان لیگ به مشکل نخورند. با فدراسیون در تماسم و می‎‌دانیم که حتی ۸ درصد حق فدراسیون والیبال را هم تاکنون پرداخت نکرده‌اند.

سرپرست هیأت والیبال خراسان رضوی تصریح کرد: طبق روال سال‌های گذشته، تیم‌های لیگ برتری برای استفاده از سالن مهران باید هر ساعت صد هزار تومان پرداخت می‌کردند، اما تا کنون هیچ مبلغی در این خصوص به هیأت والیبال استان پرداخت نشده‌است.

نیکویی در خصوص درآمدزایی هیأت والیبال از سالن مهران گفت: به جز تیم پیام سایر تیم‌هایی که با هیأت والیبال استان قرار دارند، در سایر ساعاتی که سالن را اجاره کرده‌اند، قراردادشان را پرداخت می‌کنند. رقمی که از اجاره سالن دریافت می‌شود برای تمام هزینه‌های این سالن جوابگو نیست، اما با توجه به حمایتی که هیأت از مسابقات مختلف استانی دارد مبلغی دریافت نمی‌کند. از تیم پیام هم در این خصوص حمایت کرده‌ایم و سالن را نظافت شده در اختیارشان قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تیم پیام موظف است هزینه اجاره سالن مهران را بپردازد تأیید کرد: تیمی که با بازیکنانش سه تا چهار میلیارد قرارداد دارد، چرا نباید هزینه سالن را بپردازد؟ طبق قانون فدراسیون، تیم‌های لیگ برتری که از امکانات هیأت استانی استفاده می‌کنند باید هزینه آن را پرداخت کنند. این جزو قانون است و تیم پیام تا کنون خلاف قانون عمل کرده و حتی یک ریال هم پرداخت نکرده است.

سرپرست هیأت والیبال ادامه داد: نمی‌دانم چرا تیم پیام چنین توقعاتی دارد. در کنار موارد قانونی که تیم پیام باید هزینه‌های آن را پرداخت می‌کرد، ۲۰ میلیون تومانی که به دستور اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی به تیم پیام کمک کرده‌ام، همچنان پرداخت نشده است.

نیکویی با اشاره به عدم حضورش در مسابقات پیام در سالن مهران یادآور شد: تمام مسابقات پیام را از نزدیک و در بین هواداران یا جایگاه ویژه تماشا کرده‌ام، اما متأسفانه به دلیل رفتارهای غیر اخلاقی که در جریان مسابقات به وجود آمد، برایم تماشای مسابقه از نزدیک سخت بود. لیدر تیم پیام به دلیل همین موضوعات محروم شد. نوع مدیریت تیم پیام اشتباه است و باعث به وجود آمدن بی‌اخلاقی در جامعه می‌شود. تیم پیام دو بار مورد مواخذه فدراسیون والیبال قرار گرفته که در پی اتفاقات، بازیکنانش، هواداران و یا لیدر این باشگاه محروم شدند.

وی در خصوص واکنش هیأت والیبال استان در مواجهه با احکام کمیته انضباطی فدراسیون علیه تیم پیام، گفت: مواردی که فدراسیون در کمیته انضباطی تشخیص داده کاملاً تأیید شده است. در سالن حضور داشتم و از نزدیک شاهد اتفاقات ناشایستی که رخ داد بودم. وقتی اتفاقات غیر اخلاقی رخ داده، چرا باید به فدراسیون نامه بزنم؟

سرپرست هیأت والیبال خراسان رضوی افزود: از لحاظ کار مدیریتی، جواب دادن به اظهارات آقایان را اشتباه می‌دانم. گزارش کار هیأت والیبال خراسان رضوی در روزهای آتی اعلام خواهد شد و شاهد خواهید بود که علی‌رغم اینکه حتی یک ریال کمک مالی از سوی فدراسیون و اداره ورزش‌وجوانان خراسان رضوی صورت نگرفته اما در ۶۶ ماه اخیر توانسته‌ایم هیأت را بچرخانیم. در این مدت در لیگ برتر، لیگ دسته یک، مسابقات خارج از استانی و … شرکت کردیم. کلاس‌های آموزشی مربیگری و داوری داشته‌ایم. برای نخستین بار در هیأت والیبال استان برای ۶ ماهه دوم سال ۹۷ برنامه داشتیم و به تمام برنامه‌هایمان بدون هیچ کمک مالی عمل کردیم.

وی ادامه داد: به جای اینکه ۷۰۰ میلیون به بازیکن غیربومی بپردازیم، چرا همین رقم را برای ترمیم ورزش استان هزینه نکنیم؟ هرچند در تیم پیام چندین بازیکن بومی نیز حضور دارند، اما هدف و برنامه‌ام برای ادامه فعالیت هیأت استان اصلاح زیرساخت‌های والیبال خراسان است.

سرپرست هیأت والیبال تاکید کرد: چرا زیرساخت‌های والیبال استان در یکی دو سال آینده فراهم نشود؟ مگر تیم کاله با چه بازیکنانی در لیگ شرکت می‌کند؟ تمام بازیکنان این تیم را افراد جوان تشکیل داده‌اند، در حالی که تیم پیام از بازیکنانی نامی و برتر کشور استفاده می‌کند. جذب بازیکن گران قیمت و مطرح کشوری که نامش باشگاه‌داری نیست. تیم پیام از خودش چه چیزی دارد؟ حتی یک توپ ندارد. ‌باشگاهی باید در لیگ برتر تیم دهد که یک سال در لیگ پایین‌تر کار کرده باشد. مگر تیم‌داری ثامن‌الحجج و میزان چه نتیجه‌ای برای والیبال خراسان به همراه داشت؟ پیام در سال جاری اگر رتبه‌ای هم کسب کند چه سودی برای والیبال خراسان دارد؟

نیکویی با اشاره به بعد اجتماعی تیم‌داری در لیگ برتر عنوان کرد: در بعد اجتماعی باید در زمینه‌های تربیت مربی و ورزشکار دقت شود. ایجاد شور و نشاط در سالن مهران یا در سطح شهر ملاک موفقیت محسوب نمی‌شود، بلکه اصلاح رفتار هواداران و ورزشکاران ملاک است که باید مدیریت شود.

نیکویی در پاسخ به این سوال که برخی از افراد معتقدند سرپرست هیأت والیبال در محل هیأت حضور ندارد، گفت: این دسته از آقایان به دنبال قانون‌های مدیریتی عهد بوق هستند که رئیس هیأت باید ساعت کاری مشخصی داشته باشد. با توجه به نیروهایی که به کار گرفتم و انجام شدن تمام کارهای هیأت، خود را یک مدیر امروزی می‌دانم، در حدی که وقتی تیم پیام نامه‌ای می‌زد و تقاضایی داشت، کمتر از یک ساعت کارش حل می‌شد. نیازی نیست همیشه در محل هیأت حضور داشته باشم.

وی در خصوص از کار افتادن اسکوربورد سالن مهران پس از بازسازی این سالن در تعطیلات نیم فصل خاطرنشان کرد: اگر اسکوربورد سالن مهران با مشکل مواجه شده و هیأت اقدامی برای اسکوربورد این سالن انجام نداده، اشکال از هیأت والیبال استان است.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها