پس از دولت آمریکا، بدهی شهروندان این کشور نیز رکورد زد!

دفتر منطقه‌ای بانک مرکزی آمریکا در نیویورک اعلام کرد: حجم بدهی شهروندان آمریکایی تا پایان سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ از ۱۳.۵ تریلیون دلار گذشته است.

پس از دولت آمریکا، بدهی شهروندان این کشور نیز رکورد زد!

برای هجدهمین فصل متوالی، بدهی شهروندان آمریکایی در سه ماهه پایانی سال گذشته افزایشی بوده است و اکنون این بدهی‌ها با ۳۲ میلیارد دلار افزایش در مقایسه با مدت مشابه سه ماهه سوم، به ۱۳.۵ تریلیون دلار رسیده است که رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

این میزان بدهی ۷ درصد بالاتر از رکورد قبلی ثبت شده ۱۲.۶۸ تریلیون دلاری در سه ماهه سوم سال ۲۰۰۸ و در بحبوحه رکود بزرگ جهان است. جاش رایت، کارشناس اقتصادی ارشد مؤسسه " سی آی ام اس" گفت: هنوز در محدوده قرمز خطر نیستیم، اما روند فعلی در مسیر غلطی قرار دارد، بنابراین باید حواسمان به این مساله باشد.

وام‌های رهنی هنوز هم بزرگ‌ترین نسبت بدهی خانوارهای آمریکایی را تشکیل می‌دهد به گونه‌ای که ۹.۱ تریلیون دلار از بدهی خانوارهای آمریکایی را وام‌های رهنی تشکیل می‌دهد. وام خودرو در مقام دوم قرار دارد: طبق اعلام دفتر منطقه‌ای فدرال رزرو در نیویورک، شمار کسانی که تا پایان سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ از پرداخت اقساط خودروی خود ناتوان بوده‌اند نیز با ۲.۴ درصد افزایش به بیش از ۷ میلیون نفر رسیده است.

در گزارش این دفتر آمده است: عملکرد کلی وام خودرو به تدریج در حال وخیم‌تر شدن است. افزایش شمار مشتریان بد حساب نشان می‌دهد همه آمریکایی‌ها از بهبود وضعیت بازار کار و دستمزد این کشور بهره‌مند نشده‌اند.

سومین سهم بزرگ از بدهی شهروندان آمریکایی نیز متعلق به وام‌های تحصیلی است که با ۱.۵ میلیارد دلار افزایش، در سطح ۱.۴۶ تریلیون دلار قرار گرفته است. طبق این گزارش، از هر ۱۰ دانشجوی آمریکایی، یک نفر برای پرداخت هزینه‌های تحصیل خود با مشکل جدی مواجه است.

منبع: ایسنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها