دستور رهبر انقلاب برای کمک به حمل و نقل عمومی تهران

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: رئیس شورای شهر تهران در خصوص حمل و نقل عمومی تهران ملاقات‌ با رهبر انقلاب دیدار داشته و ایشان هم در این رابطه دستوراتی را صادر کردند.

دستور رهبر انقلاب برای کمک به حمل و نقل عمومی تهران

محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به عمل نکردن دولت به وظایفش در قبال شهرداری اظهار کرد: شورا برای اینکه دولت را ملزم به انجام وظایف خود کند، هیچ ابزاری ندارد و فقط می‌تواند خواهش و تمنا کند و یا از طریق نامه نگاری با مسئولان دولتی رایزنی کند.

وی با اشاره به فلسفه وجودی شکل‌گیری شورا‌های شهر افزود: بر این اساس هنوز اختیاراتی که باید به شورا داده شود، واگذار نشده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس وظیفه نظارت بر حسن اجرای قوانین را برعهده دارند، گفت: مجلس باید از دولت بخواهد که وظایف خود را انجام دهد.

علیخانی با بیان اینکه رئیس شورای شهر تهران در خصوص حمل و نقل عمومی تهران ملاقات‌های زیادی با مقامات بلندپایه کشور و مقام معظم رهبری داشته است، تصریح کرد: آقای هاشمی از رهبری درخواست کمک کرده بود و ایشان هم در این رابطه دستوراتی را صادر کردند و ما امیدواریم اتفاقات خوبی برای حمل و نقل عمومی تهران رخ دهد.

وی افزود: اگر امروز فکری به حال مترو نشود، فردا دیر است و ما روز به روز شاهد بدتر شدن وضعیت خواهیم بود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به وجود چند مرجع تصمیم گیرنده برای ترافیک تهران گفت: در حالی که چند مرجع برای محدوده ترافیکی تهران تصمیم می‌گیرند، شورا هیچ نقشی ندارد و فقط قیمت گذار است. حال در این وضعیت ممکن است ما طرحی را قبول نداشته باشیم، اما باید برای آن قیمت تعیین کنیم.

علیخانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سرعت وضع قوانین ترافیکی با سرعت توسعه حمل و نقل تناسب دارد، گفت: هر دو موضوع در حال پیشروی هستند، اما منابع مالی برای توسعه حمل و نقل محدود است و دولت هم آن طور که باید طبق قوانین کمک نمی‌کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر قرارداد‌های بخشی از واگن‌های مترو بسته شده است، تصریح کرد: وقتی که قرارداد واگن‌های مترو بسته می‌شود، ۲ سال زمان می‌برد تا این واگن‌ها ساخته و وارد شبکه ریلی شوند و اگر دو سال پیش این قرارداد بسته شده بود، امروز شاهد بهره برداری از آن‌ها بودیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها