چگونه در کنکور سراسری ۹۸ ثبت نام کنیم؟

ثبت نام کنکور امسال همانند سال های گذشته به صورت اینترنتی از درگاه ثبت نامی سازمان سنجش به آدرس سایت sanjesh.org صورت می گیرد.

چگونه در کنکور سراسری ۹۸ ثبت نام کنیم؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبر فوری ٬ ثبت نام کنکور امسال همانند سال های گذشته است و تفاوت چندانی ندارد. در ادامه روش ثبت نام را باهم مرور می‌کنیم.

داوطلبان باید در مرحله نخست به درگاه ثبت نامی سازمان سنجش به آدرس سایت sanjesh.org مراجعه کنند. بعد از ورود به بخش " سراسری " پیش از کلیک بر روی لینک ثبت نام آزمون سراسری امسال با دانلود دفترچه ثبت نام کنکور از شرایط شرکت در کنکور سراسری مطلع شوند. داوطلبان می بایست پس از مطالعه دفترچه در صورت داشتن شرایط ثبت نام با پرداخت هزینه ثبت نام کارت اعتباری شرکت در آزمون خریداری نمایند . کارت اعتباری خریداری شده حاوی کد پیگیری ثبت نام و شماره شناسه است که برای آغاز فرایند ثبت نام باید در کادر مربوطه در سایت سازمان سنجش وارد شود.

چگونه ثبت نام کنیم؟
نحوه ثبت نام کنکور سراسری بدین صورت است که داوطلبان می بایست پس از مراجعه به سایت ثبت نام کنکور سراسری به نشانی sanjesh.org ، و کلیک بر روی گزینه سراسری با وارد کردن مشخصات کارت اعتباری خریداری شده مراحل ثبت نام خود را با پر کردن اطلاعات مربوط سوابق تحصیلی دیپلم و سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی برای داوطلبان نظام قدیم و سوابق تحصیلی پایه دوازدهم برای داوطلبان نظام جدید و سایر اطلاعات شناسنامه و کارت ملی و ... به صورت اینترنتی انجام می دهند . آنچه حائز اهمیت است صحت کلیه اطلاعات مندرج در فرم ثبت نام است. از این رو داوطلبان می بایست در درج اطلاعات خود نهایت دقت را به کار گیرند . هر چند سازمان سنجش در بازه های زمانی مختلف امکان ویرایش را فراهم می کند اما چه بهتر که متقاضیان برای اطمینان خاطر خود در همین مرحله اطلاعات را بدون هیچ شبهه ای وارد نمایند . پس از تکمیل فرم ثبت نام و درج آن در سایت ثبت نام کنکور ۹۸ ، یک شماره پرونده و یک کد پیگیری ثبت نام در رسید ثبت نام هر داوطلب قرار می گیرد . حفظ و نگهداری این شماره پرونده به همراه کد پیگیری ثبت نام در مراحل بعدی آزمون اعم از دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ، مشاهده کارنامه اولیه٬ انتخاب رشته کنکور سراسری و اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ الزامی است .

منبع: خبرفوری

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها