اخذ ۲۳ هزار فقره شکایت مردمی طی دی ماه از صنوف / گرانفروشی، تقلب و عدم درج قیمت در صدرعناوین تخلف

طی دی ماه سال‌جاری ۲۳ هزار فقره گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اخذ گردیده است.

اخذ ۲۳ هزار فقره شکایت مردمی طی دی ماه از صنوف / گرانفروشی، تقلب و عدم درج قیمت در صدرعناوین تخلف

به گزارش خبر فوری ، از این تعداد شکایات، ۱۹ هزار و ۷۷۹ فقره (۸۶ درصد) مربوط به کالا و۳ هزارو ۲۲۴ فقره (۱۴درصد) مربوط به خدمات بوده است.

بیشترین شکایت‌های واصله در بخش کالا و خدمات به ترتیب مربوط به نان و میوه و سبزی و همچنین رستوران های غذاخوری و تعمیرگاه‌های خودروهای سبک است و گرانفروشی، تقلب و عدم درج قیمت در صدرعناوین تخلف می‌باشد.

در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع ۱۴۰۹۷ فقره (۶۱ % ) تلفنی ، ۵۶۷۶ فقره (۲۵ % ) حضوری و ۳۲۳۰ فقره (۱۴ % ) کتبی بوده است.

از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد ۷۱۶۰ فقره(۳۱%) متخلف و ۸۲۳۱ فقره (۳۶ % ) غیر متخلف شناخته شده اند و۷۶۱۲ فقره(۳۳ %) تحت بررسی می باشند.

همچنین از مجموع شکایات دریافتی طی دیماه سال جاری، ۶۷ درصد شکایات رسیدگی و پاسخگویی شده و ۳۳درصد بدلیل استعلامات حقوقی و یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی می باشند.

از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند ۴۷۱ فقره با برآورد ارزش ۴ میلیارد و ۲۷ میلیون و ۲۱۰ هزار ریال در کارگروه‌های استانی رسیدگی و منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع ازتشکیل و ارجاع پرونده به ادارات کل تعزیرات و دیگر محاکم قضایی اجتناب شده است.

43

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها