تاتنهام دورتموند؛ دیدار جذاب هفته

تاتنهام در حالی به مصاف دورتموند می رود که بسیاری از بازیکنان کلیدی خود را در بازی رفت در اختیار ندارد.

تاتنهام دورتموند؛ دیدار جذاب هفته

قطعا بازی راحتی را این تیم بریتانیایی پیش رو نخواهد داشت اما آنها توانایی و کیفیت حضور در مرحله بعدی را دارند. آنها در حالی به مصاف دورتموند می روند که فصل گذشته در مرحله گروهی توانسته بودند عملکرد بهتری را از خود در مقایسه با حریف آلمانی خود به نمایش بگذارند.

اینکه بازی رفت داخل خانه و یا خارج از خانه باشد مدت ها است مورد بحث قرار دارد. تاتنهام چهارشنبه شب میزبان دورتموند خواهد بود تا یکی از دیدارهای حساس برای حضور در مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا را انجام دهد. اگر اسپرز موفق به پیروزی در این دیدار نشود قطعا زنبور ها اعتماد دو چندانی را برای حضور در مرحله بعدی در دیدار برگشت در وستفالن خواهند داشت. با توجه به نبود هری کین و دله الی نقش اصلی در این دیدار بر عده سون هیون مین و کریستین اریکسن خواهد بود.

لوسین فار تاکنون عملکرد درخشانی را در دورتموند داشته است. این تیم در صدر جدول بوندسلیگا قرار دارد و مطمئن هستند که لیگ را با عنوان قهرمانی به پایان خواهند رساند و به سلطه بایرن در آلمان پایان خواهند داد. زنبور ها نیز با چندین مصدومیت همراه هستند که از جمله مهم ترین آنها می توان به مارکو رویس اشاره کرد. با این حال با استعداد های جوانی که دورتموند در اختیار دارد قطعا جایگزینان بسیاری برای وی وجود دارد و در برابر تاتنهام به مشکلی از این نظر نخواهند خورد.

نکته جالب این دیدار اما آمار سون هیون مین بازیکن کره ای تاتنهام است. او در 10 بازی برابر دورتموند در دوران بازیگری خود توانسته 8 گل را به ثبت برساند. همچنین نکته مهم دیگر آمار گل خورده دورتموند است. آنها تنها دوبار در مرحله گروهی دروازه خود را باز شده دیدند و هیچ تیمی کمتر از دورتموند در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا گل نخورده است.

بازیکنان کلیدی:

سون هیون مین
این بازیکن ملی پوش کره ای به یکی از اصلی ترین و مهم ترین بازیکنان تاتنهام در این فصل تبدیل شده است. پیشرفت او زیر تظر مائوریتسیو پوچتینو بسیار چشمگیر بوده و در ماه های اخیر شاهد پیشرفت او بوده ایم. سال گذشته شاید رسانه ها بیشتر در خصوص هری کین، دله الی و یا کریستین اریکسن به عنوان مهره های کلیدی تاتنهام سخن بر زبان می آوردند اما این بازیکن سابق بایرن لورکوزن به سرعت به یکی از بهترین های تاتنهام تبدیل شد. او یکی از بهترین بازیکن ها در ایجاد فضای مورد نظر برای شوت زنی در دنیای فوتبال است. سون 26 ساله در این فصل 11 گل زده و موفق به ثبت 5 پاس گل تا کنون شده است و به طور میانگین در هر بازی 2.7 شوت را روانه دروازه حریفان کرده است. اگرچه او تاکنون در لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی نشده است اما او یکی از بازیکنانی است که دورتموند باید مراقبش باشد.

سانچو
این ستاره جوان انگلیسی مسافت زیادی را برای درخشش طی کرده است و با درخشش دوباره خود در خاک انگلیس می تواند توجه رسانه ها را به خود بیشتر از قبل جلب کند. فار اعتماد بسیاری به این ستاره جوان خود دارد و او بازیکنی است که تمام انگلستان منتظر دیدن بازی او در چهارشنبه شب هستند.نکته مهم این است که او فوتبال خود را در آلمان آموزش دیده است. در بوندسلیگا، او موفق به زدن 7 گل و دادن 9 پاس گل شده است که برای فردی در سن او آمار بسیار درخشانی است.در باز آخر هفته دورتموند برابر هافنهایم او موفق به زدن یک گل شد و عملکرد فوق العاده ای را در زمین از خود به نمایش گذاشت. عملکرد او در لیگ قهرمانان به نسبت بوندسلیگا کم فروغ تر بوده است اما چهارشنبه شب، شبی بزرگ برای درخشش او خواهد بود.

شانس بسیاری کمی برای حضور هری کین در این دیدار وجود دارد اما دله الی قطعا این بازی را نیز از دست خواهد داد. بن دیویس همچنان چند هفته تا آمادگی کامل و حضور دوباره در ترکیب فاصله دارد و نهایتا انتظار می رود موسی سیسوکو همچنان در مرکز زمین به بازی گرفته شود.

همجنین مارکو رویس به نظر می رسد از روی سکو ها شاهد بازی تیمش باشد. مانوئل آکانجی نیز این بازی را از دست خواهد داد. همچنین با اعلام رسمی این باشگاه ژولین ویگل و پاکو آلکاسر در کنار لوکاس پیژک از دیگر مصدومان این تیم هستند که بازی برابر تاتنهام را از دست خواهند داد.

منبع: جایگاه ویژه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها