رم پورتو؛ دی فرانچسکو به دنبال تکرار موفقیت در لیگ قهرمانان

رم در حالی به مصاف پورتو در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا می رود که سعی دارد تا در بازی ابتدایی گلی را دریافت نکند.

رم پورتو؛ دی فرانچسکو به دنبال تکرار موفقیت در لیگ قهرمانان

جیالوروسی ها در رتبه ششم سری آ قرار دارند و 25 امتیاز با صدرنشین این لیگ فاصله دارند. دی فرانچسکو اکنون به دنبال حذف پورتو است تا نمایش ضعیف خود در لیگ را با تکرار موفقیت فصل گذشته خود در اروپا جبران کند. وی در خصوص این دیدار گفت: ما شانسی زیادی داریم تا عملکرد درخشانی از خود را به نمایش بگذاریم و دوباره شور و علاقه را به تیم بازگردانیم. این نکته که ما در بازی رفت گلی را دریافت نکنیم بسیار مهم است با این این حال نباید نحوه و روش بازی خودمان را پیش از دیدار فاش کنیم.

سرجیو کونسیسائو که در تیم رقیب رم سابقه حضور دارد گفت: قطعا بازگشت به استادیومی که سابقه و خاطره های درخشانی در آن دارم و سال ها در لاتزیو عنوان های مختلفی را در آن بردم شیرین است. حضور در رم همیشه برای من وجهه ای احساسی دارد اما این بار تمام تمرکزم بر روی بازی است و هیچ احساس خاصی در تقابل با رم ندارم.

گفته می شود کوستاس مانولاس برای حضور در بازی امشب آماده خواهد بود و این در حالی است که وضعیت رابین اولسن در آخرین لحظات مشخص خواهد شد. همجنین پاتریک شیک مهاجم اهل جمهوری چک نیز به دلیل گرفتگی عضلات در این دیدار حضور نخواهد داشت و در کنار دیگو پروتی و چنگیز اوندر قرار میگیرد.

خسوس مانوئل کرونا هافبک پورتو نیز در این دیدار محروم است و حضور نخواهد داشت.

رم تاکنون موفق به شکست پورتو در اروپا نشده است و تنها 2 شکست و 2 تساوی را در رقابت با آنها کسب کرده ند. آنها در سال های 1981 و 016 از لیگ قهرمانان اروپا توسط این تیم کنار رفته و حذف شده اند.
پورتو در 6 بازی از 7 بازی آخر خارج از خانه خود برابر تیم های ایتالیایی شکست خورده اند.
رم در 7 حضور از 8 حضور قبلی خود در لیگ قهرمانان موفق به صعود و بازی در مرحله حذفی شده است. آنها در فصل گذشته هر سه بازی خانگی خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند و تا مرحله نیمه نهایی هم پیش رفتند.
از زمان قهرمانی در سال 2004، پورتو تنها دوبار از مرحله یک شانزدهم نهایی عبور کرده است و هیچگاه نتوانسته از مرحله یک چهارم نهایی بگذرد.
پورتو در هیچ یک از 5 بازی گذشته حذفی خود در لیگ قهرمانان اروپا پیروز نشده است و در چهار بازی گذشته موفق به زدن گل هم نشده است.
پورتو یکی از 5 تیمی است که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا هیچ گلی را دریافت نکرده است و در هر پنج بازی گذشته خود پیروز شده که بهترین آمار آنها بوده است.
همه گل های رم در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا از داخل محوطه جریمه به ثمر رسیده است. بایرن مونیخ و لیورپول تنها تیم هایی از 16 تیم حذفی هستند که علاوه بر رم همچنان موفق به گلزنی از خارج از محوطه جریمه نشده اند.

منبع: جایگاه ویژه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها