۲۰۰۰ عملیات امداد و نجات در کرمان انجام شد

مدیر عامل سازمان آتش نشانی کرمان از انجام دو هزار و ۲۲۰ عملیات امداد و نجات طی ۱۰ ماهه ابتدای سال جاری خبرداد.

۲۰۰۰ عملیات امداد و نجات در کرمان انجام شد

علی عسکری با اشاره به انجام دو هزار و ۲۲۰ عملیات امداد و نجات طی ۱۰ ماهه ابتدای امسال اظهار کرد: در این مدت هزار و ۳۶۱ مورد عملیات اطفای حریق در سطح شهر کرمان انجام شد.

علی عسکری افزود: تعداد عملیات اطفای حریق و امداد و نجات نسبت به سالهای گذشته تغییری نکرده است.

وی با اشاره به این که ۹۰ درصد حوادث آتش سوزی از بی احتیاطی و ناآگاهی مردم نشات می گیرد تصریح کرد: فرهنگ سازی، آموزش و مشاوره به مردم می تواند در کاهش حوادث تاثیر داشته باشد.

عسکری از تلاش و جدیت سازمان آتش نشانی برای آموزش نکات ایمنی به مردم خبر داد و گفت: این امر مهم رسالت همیشگی سازمان آتش نشانی بوده است به طوری که آموزش در مدارس، مهد های کودک هر ساله به طور جدی دنبال می شود .

مدیر عامل سازمان آتش نشانی کرمان ادامه داد: آتش نشانی شهر کرمان با در نظر گرفته شعار هر خانواده یک آتش نشان، طرح همیاران آتش نشان را اجرا می کند که در این طرح افراد علاقه‌مند به بحث آموزش و فرهنگ سازی می توانند با ثبت نام آمادگی خود را اعلام کنند.

وی افزود: بعد از ثبت نام علاقه مندان و آموزش های لازم، این افراد می توانند به عنوان همیاران آتش نشان در زمینه آموزش شهروندان با سازمان آتش نشانی همکاری کنند.

عسکری با تاکید بر اهمیت بالا بردن فرهنگ ایمنی در جامعه تصریح کرد: بالا بردن اطلاعات مردم در کاهش آمارحوادث می تواند تاثیر زیادی داشته باشد که دراین راستا سازمان آتش نشانی از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها