با کاهش آسیب‌پذیری در برابر تحریم؛

مودیز رتبه اعتباری روسیه را افزایش داد/ روبل تقویت شد

موسسه اعتباردهی بین‌المللی مودیز، رتبه اعتباری روسیه را به «مناسب برای سرمایه‌گذاری، با چشم‌انداز پایدار»، ارتقاء داد واین موجب شد روبل روسیه در برابر دلار و یورو تقویت شود.

مودیز رتبه اعتباری روسیه را افزایش داد/ روبل تقویت شد

پس از این که موسسه اعتباردهی بین‌المللی مودیز، رتبه اعتباری روسیه را به «مناسب برای سرمایه‌گذاری، با چشم‌انداز پایدار»، ارتقاء داد، روبل روسیه در برابر دلار و یورو تقویت شد.

نرخ برابری روبل با دلار ۰.۱۷ درصد در معاملات امروز تقویت شد و به ۶۵.۸۵ رسید و رشد امسال خود در برابر دلار را به حدود ۳ درصد رساند. تا ساعت ۱۱:۱۶ به وقت تهران ، نرخ برابری روبل با دلار با اندکی افت در ۶۵.۶۶۷۵ واحد تثبیت شد.

نرخ برابری روبل با یورو هم ۰.۱۸ درصد تقویت شد و به ۷۴.۳۴ رسید تا رشد امسال آن در برابر یورو به ۳.۸ درصد برسد. تا ساعت ۱۱:۱۶ به وقت تهران، نرخ برابری روبل با یورو با اندکی افت در ۷۴.۰۹۰۰ تثبیت شد.

در معاملات سهام هم تا ساعت ۱۱:۱۶ روز سه‌شنبه به وقت تهران، شاخص دلاری سهام روسیه، آرتی‌اس، ۰.۴۷ درصد رشد کرد و به ۱۲۰۶.۹۸ واحد رسید، درحالی‌که شاخص روبلی سهام روسیه، موئکس، ۰.۳۰ درصد رشد کرد و به ۲۵۱۷.۸۰ واحد رسید.

موسسه اعتباردهی مودیز با تایید تاثیر مثبت سیاست‌گذاری‌های دولتی که سرمایه‌گذاری‌های عمومی را تقویت کرده است، اعلام کرد که رتبه اعتباری روسیه را از بی‌ای‌وان به بی‌ای‌ای‌تری ارتقا داده است.

این موسسه به این اشاره کرد که احتمالا در ماه‌های آتی واشنگتن تحریم‌های ضد روسی جدیدی را معرفی خواهد کرد، اما در بیانیه خود گفت اقدامات جدید واشنگتن بدون تاثیری بر رتبه اعتباری مسکو، محدود خواهند شد.

در گزارش مودیز آمده است: آسیب‌پذیری اعتباری روسیه در برابر چنین شوک‌هایی به طرز قابل‌توجهی کاهش یافته است و دیگر رتبه اعتباری روسیه را به پایین‌تر از «مناسب برای سرمایه‌گذاری» کاهش نخواهد داد.

سال گذشته هم موسسات اعتباری اس‌اندپی گلوبال، و فیتچ، رتبه اعتباری روسیه را ارتقا داده بودند.

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها