با گران‌ترین طلاق‌ها در میان سلبریتی‌های دنیا آشنا شوید

ماجرای طلاق سلبریتی‌ها معمولا پیچیده‌تر از مردم عادی است و وقتی زوج مشهوری تصمیم به جدایی می‌گیرند، فقط قلب‌های شکسته‌ی آن‌ها نیست که باقی می‌ماند، بلکه در حقیقت، پای ثروت زیادی هم در میان است.

با گران‌ترین طلاق‌ها در میان سلبریتی‌های دنیا آشنا شوید

به علاوه اگر قبل از ازدواج، توافقنامه ای در مورد نحوه ی تقسیم اموال بعد از طلاق بین آن ها امضا نشده باشد، جدایی آن ها می تواند بسیار هزینه بردار باشد. ماجرای طلاق سلبریتی ها معمولا پیچیده تر از مردم عادی است و وقتی زوج مشهوری تصمیم به جدایی می گیرند، فقط قلب های شکسته ی آن ها نیست که باقی می ماند، بلکه در حقیقت، پای ثروت زیادی هم در میان است. به علاوه اگر قبل از ازدواج، توافقنامه ای در مورد نحوه ی تقسیم اموال بعد از طلاق بین آن ها امضا نشده باشد، جدایی آن ها می تواند بسیار هزینه بردار باشد.چند هفته پیش بود که جف بزوس، مالک شرکت آمازون، و همسرش مکنزی اعلام کردند که تصمیم گرفته اند بعد از ۲۵ سال زندگی مشترک به طور توافقی از یکدیگر جدا شوند.

بزوس ثروتمندترین مرد حال حاضر دنیا است و ثروت خالص او را ۱۳۷ میلیارد دلار تخمین می زنند. هنوز معلوم نیست که این زوج پیش از ازدواج بر سر نحوه ی تقسیم اموال با یکدیگر توافق کرده بودند یا نه. اما اگر چنین توافقنامه ای وجود نداشته باشد، طلاق بزوس از همسرش مکنزی احتمالا به گران ترین طلاق تاریخ تبدیل خواهد شد.البته پیش از بزوس هم زوج های مشهور دیگری بودند که با ثروتی که بعد از طلاق خود بین او و همسرشان تقسیم شد رکورد دار شدند. در ادامه به تعدادی از گران ترین طلاق ها در میان سلبریتی ها دنیا می پردازیم. فهرستی که در ادامه می آید، به ترتیب از کمترین به بیشترین است.

۷- کوین کاستنر و سیندی سیلوا

رقم مصالحه برای طلاق: طبق شنیده ها، ۸۰ میلیون دلارکوین کاستنر، بازیگر مشهور هالیوودی و سیندی سیلوا در سال ۱۹۷۵ در دانشگاه دولتی کالیفرنیا با یکدیگر آشنا شدند و ۲ سال و نیم بعد با یکدیگر ازدواج کردند. آن ها در سال ۱۹۹۴ بعد از ۱۶ سال، به زندگی مشترک خود پایان دادند.از قرار معلوم مشکل سیلوا بر سر تنوع طلبی کاستنر و بازی او در نقش هایی بود که صحنه های غیر اخلاقی داشتند. سیلوا با کاستنر اتمام حجت کرده بود که باید دست از این کارهایش بکشد یا کار در سینما را رها کند.کاستنر و سیلوا در بیانیه ی مشترکی در مورد طلاق خود اعلام کردند: «ما در مورد همه ی مسائل مربوط به فرزندان خود و موارد مالی به توافق رسیده ایم و توافقنامه ی طلاق ما صادر شده است.»نقش آفرینی کاستنر در فیلم های معروف «رقص با گرگ ها» و «بادیگارد» به همین دوره باز می گردد.


۶- مدونا و گای ریچی

رقم مصالحه برای طلاق: ۷۶ تا ۹۲ میلیون دلارگای ریچی، کارگردان امریکایی و مدونا، خواننده ی مشهور، بعد از ۸ سال زندگی مشترک، در سال ۲۰۰۸ از یکدیگر جدا شدند.در سال ۲۰۱۱، ریچی در نشریه ی Details درباره ی طلاق خود صحبت کرد و گفت که در آن زمان احساس می کرد به یکی از آن سریال های آبکی تلویزیونی پا گذاشته اما حالا افسوس زمانی که با مدونا گذرانده را نمی خورد. مدونا هم بعدها در مصاحبه با نشریه ی Newsweek گفته بود که رابطه ی آن ها طراوت و شادابی خود را از دست داده بود.مدونا در اینباره گفته: «دیگه به اندازه ی گذشته رمانتیک نبود. با خودتون فکر می کنید که خب این اون چیزی نبود که قرار بود باشه و من واقعا چقدر مایلم که از خود گذشتگی کنم.»در آن زمان، سخنگوی رسانه ای مدونا به خبرگزاری Associated Press اعلام کرده بود که رقم مصالحه برای طلاق این زوج دست کم ۷۶ میلیون دلار خواهد بود.


۵- هریسون فورد و ملیسا متیسون

رقم مصالحه برای طلاق: بین ۸۵ تا ۱۱۸ میلیون دلارهریسون فورد، بازیگر مشهور و همسرش، ملیسا متیسون که یک فیلمنامه نویس بود، ۱۷ سال با یکدیگر زندگی کردند. این زوج در جریان فیلمبرداری فیلم مشهور «اینک آخر الزمان» با یکدیگر آشنا شده بودند.فورد و متیسون در سال ۲۰۰۰ در حالی از یکدیگر جدا شدند که شایعاتی در مورد آشنایی فورد با یک زن جوان تر مطرح شده بود.این زوج در بیانیه ای مشترک در سال ۲۰۰۰ اعلام کردند: «ما یک ماه گذشته را جدا از هم زندگی کردیم. از صمیم قلب امیدوار هستیم که بتوانیم اختلافات خود را حل و فصل کنیم.»آن ها ۳ سال بعد به طور رسمی از یکدیگر جدا شدند. ملیسا متیسون در سال ۲۰۱۵ از دنیا رفت.


۴- استیون اسپیلبرگ و امی اروینگ

رقم مصالحه برای طلاق: طبق شنیده ها، ۱۰۰ میلیون دلاراسپیلبرگ، کارگردان مشهور و موفق هالیوودی و همسرش امی اروینگ بعد از ۴ سال زندگی مشترک، در سال ۱۹۸۹ از یکدیگر جدا شدند. توافقنامه ی مالی پیش از ازدواجی که به دادگاه ارائه شد روی یک دستمال سفره بود! قاضی دادگاه این توافقنامه را نپذیرفت و با رأی دادگاه ۱۰۰ میلیون دلار به اروینگ تعلق گرفت.اروینگ در سال ۱۹۹۴ در مصاحبه ای با روزنامه ی Los Angeles Times اظهار کرده بود که احتمالاً رفتارهای جاه طلبانه ی او و اسپیلبرگ باعث شکست آن ها در زندگی مشترک شده بود.او در اینباره گفته بود: «تو دوران زندگی مشترکم با استیون، احساس می کردم زن یه سیاستمدارم. چیزهای خاصی از من انتظار می رفت که قطعاً از جنس من نبود. یکی از مشکلات من اینه که خیلی صادق و رکم. این ویژگی ایه که عواقبش متوجه دیگرانه. اما اون زمان من خواستم به شیوه ی خودم رفتار کنم و عواقبش متوجه خودمم شد.»


۳- مایکل جردن و خوانیتا ونوی

رقم مصالحه برای طلاق: طبق شنیده ها، ۱۶۸ میلیون دلارمایکل جردن، مشهورترین بسکتبالیست تاریخ، در سال ۱۹۸۹ با خوانتیا ونوی در لاس وگاس ازدواج کرد.ونوی در سال ۲۰۰۲ به طور رسمی درخواست طلاق داد، اما این زوج تصمیم گرفتند که سعی خود را بکنند و به جای جدایی، اختلافات شان را حل و فصل کنند. در نهایت در سال ۲۰۰۶، جردن و ونوی بعد از ۱۷ سال زندگی مشترک، تصمیم به جدایی گرفتند. این طلاق برای بعضی از دوستان جردن و ونوی غافلگیر کننده بود چون چند روز پیش از این اتفاق، آن ها به همراه همدیگر برای تماشای مسابقه ی بسکتبال پسرشان حاضر شده بودند.وکلای جردن و ونوی در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که این طلاق با تصمیم هر دو طرف و به طور توافقی انجام شده.


۲- مل گیبسون و رابین مور

رقم مصالحه برای طلاق: طبق شنیده ها، ۴۲۵ میلیون دلارگیبسون، بازیگر و کارگردان مشهور، در سال ۲۰۰۶ در مصاحبه ای با سایت Deadline از جدایی خود و همسرش خبر داد. این مصاحبه یک روز بعد از آن انجام شده بود که گیبسون به اتهام رانندگی در شرایط غیر طبیعی (تحت تأثیر الکل یا مواد مخدر) در شهر مالیبوی کالیفرنیا دستگیر شده بود.رابین مور در سال ۲۰۰۹ به طور رسمی درخواست طلاق داد و در آن، وجود اختلافات سازش ناپذیر را مطرح کرد. چند ماه پیش از آن معلوم شده بود که گیبسون با اوکسانا گریگوریوا، خواننده و ترانه ی سرای روس در رابطه است. ۶ ماه از درخواست طلاق مور گذشته بود که گیبسون و گریگوریوا صاحب فرزند شدند.طبق شنیده ها، در توافقنامه ی مالی پیش از ازدواج گیبسون و مور ذکر شده بود نیمی از هر چه که گیبسون از زمان شروع زندگی مشترک شان در سال ۱۹۸۰ به دست آورده بود به مور تعلق می گیرد. طبق ارزیابی ها، از این جدایی، ۴۲۵ میلیون دلار نصیب رابین مور شد. این زوج که بعد از حدود ۳۰ سال از یکدیگر جدا شدند، ۷ فرزند از یکدیگر دارند.


۱- جف و مکنزی بزوس

رقم مصالحه برای طلاق: حدود ۶۸ میلیارد دلاربزوس، ثروتمند مرد دنیا است و ثروت خالص او بیش از ۱۳۷ میلیارد دلار تخمین زده می شود.هنوز معلوم نیست که قبل یا بعد از ازدواج این زوج، توافقنامه ای در مورد تقسیم اموال بین آن ها امضا شده است یا نه.جف بزوس، مالک شرکت آمازون، در توئیتی طولانی اعلام کرد که ثروتمندترین زوج دنیا بعد از یک ربع قرن زندگی مشترک، در تدارک جدایی از یکدیگر به طور توافقی هستند. در اعلامیه ی مشترک این زوج آمده که جف و مکنزی بزوس «بعد از یک دوره ی طولانی تلاش برای بازیابی عشق و جدایی آزمایشی» تصمیم به طلاق گرفتند.

منبع: برترینها

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها