خطوط پروازی ایران و عمان به ۴۸ پرواز در هفته افزایش پیدا کرد

سفیر ایران در عمان گفت: یکی از مصداق‌های رشد روابط ایران و عمان، افزایش خطوط پروازی بین دو کشور به ۴۸ پرواز در هفته از شهرهای مختلف و با شرکت‌های مختلف از دیگر نشانه‌های آن است. 

خطوط پروازی ایران و عمان به ۴۸ پرواز در هفته افزایش پیدا کرد

جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و روز ملی کشورمان، با حضور جمع کثیری از مقام‌های کشوری و لشکری عمان و سفرا و دیپلمات‌های خارجی مستقر در مسقط، اعضای سفارت و ایرانیان مقیم در محل باشگاه دیپلماتیک شهر مسقط برگزار شد.

محمدرضا نوری شاهرودی سفیر ایران در این مراسم گفت: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران را در حالی گرامی می‌داریم که نهال انقلاب اسلامی پس از گذشت چهار دهه، علیرغم تندبادهای شدید و ناملایمات پی در پی، به درختی استوار و پربار تبدیل شده است.

سفیر ایران از کشورهایی که در کنار ایران بوده و هستند نیز قدردانی و اضافه کرد: جهان در دو سال اخیر شاهد بود که هر چند نگاه ظالمانه‌ای بر پرونده هسته‌ای کشورمان بود، ولی جمهوری اسلامی ایران برجام را پذیرفت و بر آن ماند و بر تعهدات خود تاکنون عمل کرده، اما خروج ایالات متحده آمریکا از توافق هسته‌ای کرد سلطه ظالمانه را به دنیا نشان داد، ولی بدون شک جمهوری اسلامی ایران در این راه مقاومت خواهد کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی توانسته با برقراری نظام جمهوری فصل جدیدی را بر مبنای مشارکت و آراء مردم در جهت تحقق اراده ملی آغاز کند که تاکنون ادامه یافته است. بدون شک جمهوری اسلامی ایران در این دوره چهل ساله شاهد پیشرفت‌های بومی شده شگرفی در حوزه‌های مختلف از جمله علمی، فناوری، فضایی، تکنولوژی و نانو به عنوان نمونه بوده است. جمهوری اسلامی ایران در این چهل سال نشان داده که منطق زور را نمی پذیرد.

شاهرودی اظهارداشت: جهان در دو سال اخیر شاهد بود که هر چند نگاه ظالمانه‌ای بر پرونده هسته‌ای کشورمان بود، ولی جمهوری اسلامی ایران برجام را پذیرفت و بر آن ماند و بر تعهدات خود تاکنون عمل کرده، اما خروج ایالات متحده آمریکا از توافق هسته‌ای کرد سلطه ظالمانه را به دنیا نشان داد، ولی بدون شک جمهوری اسلامی ایران در این راه مقاومت خواهد کرد.

سفیر ایران اظهار داشت: تاریخ نشان داده است که روابط روابط ایران و سلطنت عمان همواره از مرحله‌ای به مرحله بالاتر ارتقاء یافته و به لحاظ مشترکات فرهنگی، دینی، جغرافیایی و پیشینه تاریخی از اهمیت خاصی برخوردار بوده است. بدون شک نقش رهبران دو کشور در گسترش روابط اهمیت ویژه‌ای داشته است. رایزنی و هماهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در خصوص مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به صورت مستمر و رو به جلو ادامه دارد.

نوری شاهرودی با بیان اینکه دو کشور هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی خود را در مسقط و ششمین کمیته مشترک راهبردی را در تهران برگزار کردند، عنوان کرد: روابط اقتصادی و تجاری دو کشور در سال‌های اخیر وارد مرحله جدیدی شده است. افزایش حجم تبادل تجاری دو کشور در دو سال اخیر در نتیجه تلاش‌های انجام گرفته برای تسهیل تجارت بین دو کشور از سوی مراجع رسمی خصوصا وزارتخانه‌های تجارت و بازرگانی، خارجه و اتاق‌های بازرگانی دو کشور بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مصداق‌های رشد روابط دو کشور در شش ماه اخیر را می‌توانیم در لغو روادید برای اتباع عمانی به منظور ورود به ایران و صدور ویزای فرودگاهی برای اتباع ایرانی در فرودگاه‌های عمان شاهد باشیم. افزایش خطوط پروازی بین دو کشور به ۴۸ پرواز در هفته از شهرهای مختلف و با شرکت‌های مختلف از دیگر نشانه‌های آن است.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها