جنگ بیانیه‌ها به جای ساق‌ها

صدور بیانیه توسط دو باشگاه تراکتورسازی و استقلال پیش از دیدار دو تیم در هفته هجدهم نشان می‌دهد که جدال دو تیم پیش از دمیدن سوت داور و بیرون از زمین آغاز شده است.

جنگ بیانیه‌ها به جای ساق‌ها

هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی از پنج‌شنبه آغاز می‌شود که در مهم‌ترین دیدار این هفته تراکتورسازی در تبریز میزبان استقلال است. حساسیت جدال دو تیم زمانی بیشتر می‌شود که دو تیم فاصله کمی با صدر جدول دارند و کسب سه امتیاز توسط هر یک از دو تیم می‌تواند گام بزرگی برای نزدیک شدن به قهرمانی باشد.

در حالی که قرار است جدال دو تیم از ساعت ۱۵:۳۰ روز جمعه و با سوت داور آغاز شود، جنگ دو تیم از دیشب و امروز آغاز شده و بیانیه‌های سایت‌های دو باشگاه خیلی زود از نگرانی دو تیم برای تقابل روز جمعه خبر داد. تراکتورسازی در بیانیه خود ضمن اعتراض به داوری از کمیته داوران خواسته در بازی‌های آینده، داوران را با دقت بیشتری انتخاب کند. در بخشی از بیانیه تراکتورسازان آمده است: "باشگاه تراکتورسازی مصمم است حقوق از دست رفته خود را مطالبه کند، بنابراین تأکید بر رسیدگی به وضعیت داوری مسابقات داشته و با توجه به دیدارهای آینده امید دارد تا نظارت دقیقی بر انتخاب داوران و عملکرد آن‌ها صورت بگیرد."

صبح امروز (سه‌شنبه) هم استقلالی‌ها با صدور بیانیه‌ای خواستار نظارت ویژه سازمان لیگ شدند تا مشکلات حاشیه‌ای در این دیدار رخ ندهد. در این بیانیه هم آمده است: "به نظر می‌رسد برخی جریان‌ها در حال شکل‌گیری است تا فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، مسئولان برگزاری مسابقات، کمیته داوران و … برای دیدار روز جمعه تحت تأثیر و فشار قرار بگیرند. باشگاه استقلال از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ انتظار دارد به هیچ وجه تحت تأثیر جوسازی‌ها و اتفاقات اخیر قرار نگیرند و همچنین نظارت خاصی از جنبه‌های گوناگون روی این دیدار داشته باشند تا استقلال و تراکتورسازی در کمال آرامش در دیداری جوانمردانه مقابل یکدیگر قرار بگیرند."

به نظر می‌رسد تیم‌های لیگ برتری راه جدیدی برای غلبه بر حاشیه‌ها پیدا کرده‌اند اما شاید این بیانیه‌ها جرقه حواشی بعد از بازی باشد. نکته جالب درباره باشگاه استقلال این است که آن‌ها از بیانیه باشگاه سپاهان پیش از دیدار رفت دو تیم انتقاد کردند و این کار طلایی‌پوشان را غیرحرفه‌ای خواندند و نتیجه بازی را متأثر از آن بیانیه دانستند.

در بیانیه باشگاه سپاهان مواردی مانند واکنش باشگاه استقلال به دیدار با تراکتورسازی یادآوری شده بود. در بخشی از آن بیانیه آمده بود: "امیدواریم که شادی عمومی علاقه‌مندان به تیم پرسپولیس بهانه‌ای برای یکسان کردن کفهترازو در رقابت‌های لیگ و اهدای امتیازی مضاعف به هواداران تیم رقیبشان در بازی دو تیم استقلال و سپاهان در روز جمعه چهارم آبان نباشد و دو تیم بدون هیچ پیش‌زمینه ذهنی از داوری این مسابقه به دیدار یکدیگر بروند و در کمال عدالت در داوری، تماشاگران آبی و طلایی شاهد یک بازی جوانمردانه فقط در درون زمین مسابقه و نه در بیرون از مستطیل سبز باشند. "

کاری که سپاهان کرد همان است که حالا آبی‌های پایتخت دست به دامان آن شده‌اند تا دیدار برگشت تراکتورسازی و استقلال را تحت تأثیر قرار دهند.

صدور بیانیه باشگاه استقلال البته مورد عجیبی نیست و بسیاری از تیم‌های لیگ برتری با انتشار این صحبت‌ها خواستار گرفتن حقشان یا از بین بردن حواشی پیش از دیدار مهم تیم‌هایشان شده‌اند. این کار چوب دو سر طلاست زیرا در صورت شکست تیم بیانیه‌دهنده، آن‌ها بیانیه خود را دوباره تذکر خواهند داد اما در صورت پیروزی، تیم حریف آن بیانیه را عامل اصلی شکست خود معرفی خواهد کرد. کار که در هیچ‌کدام از کشورهایی که فوتبال حرفه‌ای دارند اتفاق نمی‌افتد به نظر می‌رسد این کار غیر حرفه‌ای همانند بسیاری از کارهای غیرحرفه‌ای دیگر در فوتبال ایران مثل اعتراض به داوری، جادوگری و تبانی روزی فوتبال ایران را به دردسر خواهد انداخت.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها