توسعه هوش مصنوعی در اولویت باشد

رئیس جمهور آمریکا طی دستوری سند اجرایی اولویت توسعه هوش مصنوعی را ابلاغ کرد.

توسعه هوش مصنوعی در اولویت باشد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با امضای یک رهنمود به همه آژانس‌های فدرال دستور داد تا تحقیق و توسعه در حوزه هوش مصنوعی را در اولویت قرار دهند.

این دستورالعمل جدید می‌تواند منجر به پیدایش یک بخش جدید در زمینه هوش مصنوعی در دولت آمریکا شود، چرا که این فناوری همه چیز را از مراقبت‌های بهداشتی گرفته تا مسائل نظامی در برمی‌گیرد.

دستورالعمل دونالد ترامپ موسوم به "American AI Initiative" مؤسسات فدرال را هدایت می‌کند تا تحقیق و توسعه هوش مصنوعی را در اولویت خود قرار دهند، اما هیچ بودجه اختصاصی برای این هدف را اعلام نکرده است.

این رهنمود همچنین شامل دستور به افزایش تلاش‌ها برای آموزش کارگران آمریکایی با استفاده از ترکیبی از برنامه‌های تدوین شده توسط شورای ملی کارگران آمریکایی و کمک‌های هوش مصنوعی از جانب سازمان‌های فدرال است.

علاوه بر این‌ها، این دستورالعمل همچنین دولت را مکلف می‌کند تا دسترسی به فضای ابری و به اشتراک گذاری داده‌ها برای توسعه سیستم‌های جدید هوش مصنوعی را بهبود بخشد.

این دستورالعمل اجرایی در پی نگرانی‌های رو به رشد در مورد فشار چین برای تبدیل شدن به یک ابرقدرت جهانی در حوزه هوش مصنوعی و تهدید از دست رفتن مشاغل در عصر اتوماسیون تدوین شده است.

دولت همچنین از شعبه‌های فدرال خود خواست تا یک چارچوب قانونی برای هوش مصنوعی را در بخش‌های صنعتی ایجاد کنند. این به رغم تضمین‌های گذشته دولت ترامپ به شرکت‌های فناوری بزرگ است که قول دوری دولت از این زمینه را داده بود.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حمیدرضا ورشوی
    0

    طبق برنامه بوده . دستور فرمالیتس.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها