طرح "معامله قرن" آماده بوده و ترامپ از آن راضی است

یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که طرح صلح این کشور برای فلسطین و رژیم صهیونیستی آماده است و رئیس جمهوری آمریکا از این طرح راضی است.

طرح "معامله قرن" آماده بوده و ترامپ از آن راضی است

شبکه فاکس نیوز آمریکا در گزارشی اعلام کرد که طرح صلح این کشور برای فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به "معامله قرن" آماده است و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از اطلاع از مضمون این طرح نسبت به محتوای آن اعلام رضایت کرده است.

طبق این گزارش، پنج تن از مقامات در دولت آمریکا مجوز اطلاع از جزئیات این طرح حدوداً ۱۰۰ صفحه‌ای را دارند که از جمله این افراد دیوید فریدمن، سفیر واشنگتن در اراضی اشغالی، جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ و جیسون گرینبلات، فرستاده کاخ سفید به خاورمیانه هستند.

در همین راستا، قرار است که کوشنر به منظور ریاست یک نشست درباره مسائل منطقه‌ای مربوط به خاورمیانه از جمله مسأله صلح میان فلسطین و اسرائیل به ورشو، پایتخت لهستان سفر کند.

از سوی دیگر، مقامات آمریکایی آغاز این طرح پیش از برگزاری انتخابات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را بعید دانستند.

همچنین انتظار می‌رود که کوشنر و گرینبلات اواخر ماه جاری میلادی به منظور کسب حمایت بیشتر برای طرح خود به پنج کشور در حوزه خلیج فارس سفر کنند.

در همین راستا، چند مقام دولتی آمریکا تاکید کردند که ترامپ نسبت به توانایی معامله قرن برای حرکت به سمت جلو خوشبین است.

از سوی دیگر، منیر جاغوب، مسؤول بخش اطلاع رسانی جنبش فتح فلسطین نیز اعلام کرد که علی‌رغم فشارهای مالی آمریکا و اسرائیل، فتح از موضع منفی خود نسبت به معامله قرن کوتاه نمی‌آید.

وی گفت: زمانی که تصمیم به رد معامله قرن گرفتیم، نسبت به این مسأله اطمینان داشتیم که آمریکا و اسرائیل از تمامی ابزارهای خود برای فشار و ارعاب استفاده می‌کنند تا ما را از موضع‌مان منصرف کنند و هدف از تمامی این فشارها و حملات تحمیل طرح‌های خود بر ملت ما و از بین بردن مسأله فلسطین است.

سخنگوی فتح افزود: آمریکا بانک‌ها را تهدید می‌کند که از پذیرش هر گونه انتقال پول به مقامات ملی فلسطین اجتناب کنند و اسرائیل برای مصادره بودجه مالیاتی فلسطینیان آماده می‌شود، این بودجه حق ملت فلسطین است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها