نیاز کشور به ١.٥ میلیون واحد مسکونی در سال

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: سالانه به حدود یک میلیون تا یک میلیون و ۵٠٠ هزار واحد مسکونی در کشور نیاز داریم.

نیاز کشور به ١.٥ میلیون واحد مسکونی در سال

مهرداد بائوج لاهوتی با بیان اینکه سالانه به حدود یک میلیون تا یک میلیون و ۵٠٠ هزار واحد مسکونی در کشور نیاز داریم، اظهار داشت: در حال حاضر توازنی میان تولید و تقاضا برای مسکن وجود ندارد که این خود بر تورم قیمتی دامن زده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای پاسخ به نیاز مسکن زوج های جوان سالانه به ٨٠٠ هزار واحد مسکونی نیاز داریم، افزود: عدم تامین این میزان واحد مسکونی در سال های اخیر منجر به انباشت تقاضا شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه آمار صدور پروانه های ساختمانی در سال در مجموع ٩۵٠ هزار واحد مسکونی را نشان می دهد، تصریح کرد: دولت برای سال آینده باید علاوه بر تولید مسکن جدید، کسری سال های گذشته را نیز جبران کند تا انباشت تقاضا در این سال ها از بین برود.

بائوج لاهوتی با بیان اینکه دولت های پیشین به دور از قضاوت در خصوص طرح و برنامه های خانه دار کردن مردم برنامه منسجمی داشته اند، گفت: در دولت سازندگی به دهک های پایین جامعه زمین شهری زمین داده شد، در دولت اصلاحات اجاره به شرط تملیک و دولت نهم و دهم مسکن مهر رونمایی شد، اما در دولت یازدهم و دوازدهم تاکنون هیچ برنامه ای اجرایی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید برای دهک های پایین جامعه که توانایی خانه دار شدن ندارند فکری کند، افزود: مسکن اجتماعی طرح روی کاغذ مانده دولت فعلی باید هر چه سریع تر برای خانه دار شدن اقشار آسیب پذیر رونمایی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بی توجهی به انباشت تقاضا در حوزه مسکن آینده این بازار را مبهم می کند، تصریح کرد: با توجه به مشخص بودن نیاز در حوزه تولید مسکن و آمارهای موجود باید فکری برای رفع آن شود.

لاهوتی با تاکید بر اینکه مجلس آماده همکاری با دولت در راستای ساماندهی وضعیت مسکن است، گفت: باید راهکاری برای بهبود وضعیت بازار از حیث خانه دار شدن اقشار ضعیف و همچنین ساماندهی قیمت ها صورت بگیرد.

منبع: مهر

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها