ریابکوف: آمریکا دست از مانع‌تراشی در تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه برنمی‌دارد

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که آمریکا به تلاش‌های خود برای ممانعت از تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه ادامه می‌دهد.

ریابکوف: آمریکا دست از مانع‌تراشی در تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه برنمی‌دارد

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه درباره تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه تصریح کرد: آمریکا دست از تلاش‌های خود به منظور به شکست کشاندن تلاش‌ها برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه برنمی‌دارد.

وی افزود: ما اطمینان داریم که با تلاش‌های مشترک خود با کشورهای تضمین‌کننده موفق به دستیابی به این هدف (تشکیل کمیته قانون اساسی) خواهیم شد و متأسفانه شاهد تلاش‌هایی از سوی شرکای آمریکایی و دیگر شرکا برای شکست در تحقق این هدف هستیم.

ریابکوف در ادامه تصریح کرد: روسیه بر ضرورت خروج کامل آمریکا از سوریه اصرار دارد. پنج‌شنبه آتی در نشست سه‌جانبه ترکیه، روسیه و ایران درباره تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن تاکید بر اصرار کشورش بر حفظ امنیت رژیم صهیونیستی، حملات این رژیم به خاک سوریه را محکوم کرد و آن را غیرقانونی و غیرقابل توجیه خواند.

سرگئی ریابکوف تصریح کرد: امنیت "اسرائیل" برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما با این حال ما حملات این رژیم به سوریه به ویژه اهداف مربوط به ایران را غیرقانونی و غیرقابل توجیه می‌دانیم.

ریابکوف اظهار داشت که این حملات غیرقانونی است ولی با این حال، ما نباید به امنیت "اسرائیل" نیز اهتمام ندهیم!

معاون وزیرخارجه روسیه درباره حوادث اخیر ونزوئلا نیز اظهار داشت: روسیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را پیشنهاد داده است که می‌تواند پایه و اساسی برای اعضای شورای امنیت باشد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: برنامه موشکی ایران قوانین بین‌المللی را نقض نکرده و تهران حق دفاعی خود را اعمال می‌کند. مسکو نیز به دنبال مشارکت کامل در مکانیسم محاسبات ایران با اتحادیه اروپا است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها