نیویورک تایمز: فرد مطلع از تصمیم بن‌سلمان برای قتل خاشقجی سفیر عربستان در امارات شد

نیویورک تایمز نوشت، همان فردی که محمد بن سلمان به او گفته بود اگر جمال خاشقجی از انتقاد مسؤولان سعودی دست برندارد او را با گلوله خواهد کشت، سفیر عربستان در امارات شده است.

نیویورک تایمز: فرد مطلع از تصمیم بن‌سلمان برای قتل خاشقجی سفیر عربستان در امارات شد

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان یک سال قبل از کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی به ترکی الدخیل که در گذشته مدیر شبکه العربیه بود، گفته بود که اگر خاشقجی از انتقاد از مسؤولان عربستانی دست برندارد و به عربستان بازنگردد او را با گلوله خواهد کشت.

این روزنامه نوشت که مسؤولان اطلاعاتی پیشین و کنونی در ایالات متحده گفته‌اند که این مکالمه را در سال ۲۰۱۷ از سوی آژانس‌های جاسوسی آمریکا رصد کرده‌اند اما الدخیل این اخبار را رد کرده است.

الدخیل در حال حاضر به عنوان سفیر عربستان در امارات ادای سوگند کرده است. مراسم ادای سوگند وی در کنار دو سفیر جدید دیگر در مقابل سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان صورت گرفت.

پس از تحقیقات در مورد کشته شدن خاشقجی و در پی اقدام نمایندگانی در کنگره برای إعمال تحریم‌ها علیه عربستان، الدخیل مقاله‌ای در ماه اکتبر نوشت و در آن تهدید کرد اگر ایالات متحده هرگونه تحریمی علیه ریاض إعمال کند، ریاض دست به بیش از ۳۰ اقدام می‌تواند بزند که سناریوهایی فاجعه بار برای اقتصاد آمریکا به حساب می‌آید اما وی پس از مدتی اعلام کرد که این مقاله صرفاً برخاسته از دیدگاه شخصی‌اش بوده است.

منبع: انتخاب

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    ول کنیدتوروخدا،خاشقچی روحش ازرده شده ازبس که شماولش نمی کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها