در گفت‌وگو با خبرفوری مطرح شد؛

وضعیت گرمخانه ها در تهران/ پذیرش محدودیت سنی و قومیتی ندارد

یکی از اعضای شورای شهر درباره تغییرات اعمال شده در گرمخانه‌ها از سال گذشته تا اکنون می‌گوید.

وضعیت گرمخانه ها در تهران/ پذیرش محدودیت سنی و قومیتی ندارد

گرمخانه‌ها، یکی از اتفاقات تحسین شده‌ای بود که شهرداری تهران در صدد افتتاح آن برآمد. اما این اتفاق ویژه، شاید اشکالات نهفته زیادی هم داشته باشد.

یکی از این اشکالات کمبود فضای کافی و نداشتن تعداد قابل توجهی از گرمخانه‌ها در سطح شهر است، در همین راستا با یکی از اعضای شورای شهر تهران به گفت‌وگو نشستیم.

الهام فخاری درباره وضعیت گرمخانه‌ها در تهران می‌گوید: در جلسات گذشته، اطلاعات دقیقی به ما ارائه شد و ما گزارشات مفصلی از وضعیت امروزه گرمخانه‌ها در اختیار گرمخانه‌ها و رسانه‌ها قرار دادیم.

وی درخصوص تعداد کم گرمخانه‌ها در سطح شهر و علی الخصوص برای زنان می‌گوید: یک گرمخانه مختص زنان به تعداد گرمخانه‌های ما اضافه شده است. به طور کلی تعداد گرمخانه‌ها باید اضافه شود و پیگیر این مساله هستیم.

رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران تاکید می‌کند: گرمخانه‌ها باید دسترس پذیر باشد و باتوجه به تراکم خانم‌ها در مناطق مختلف ایجاد شود. بعضی مناطق، شهرداری‌ها خودشان پیگیر بودند مانند منطقه ۱۲ و بعضی مناطق کمتر که طبق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی درباره نحوه پذیرش در گرمخانه‌ها توضیح می‌دهد: هیچ محدودیت قومیتی و نژادی برای پذیرش درگرمخانه‌ها وجود ندارد و اینگونه نیست که مثلا فردی افغان باشد، اجازه ورود به گرمخانه نداشته باشد.

رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران همچنین اضافه می‌کند: گروه سنی هم ملاک نیست و حتی بعد از پذیرش به سازمان‌ها و نهادهای مربوطه مانند بهزیستی منتقل می‌شوند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مرادی
    0

    حتما باید بی خانمان باشی یعنی اگر شرایط موندن در کنار خانواده نداشته باشی چی هزینه داره اینجاها ؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها