چه وسایلی به سربازان در دوره آموزشی داده می‌شود؟

سربازان پس از آن که به گروهان خود وارد می‌شوند، وسایل استحقاقی خود را از مرکز آموزشی خود دریافت می‌کنند که در این گزارش به آن‌ها اشاره شده است.

چه وسایلی به سربازان در دوره آموزشی داده می‌شود؟

بسیاری از سربازان خدمت وظیفه عمومی، در رابطه با تحویل وسایل استحقاقی خود سوالاتی دارند که با دانستن آن می‌توانند وسایل غیر ضروری را به همراه خود نبرند و بار خود را سبک‌تر ببندند.

مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، سربازان خدمت وظیفه عمومی پس از آن که به گروهان خود وارد می‌شوند، باید به انبار گروهان مراجعه کنند و وسایل استحقاقی خود را که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم دریافت کنند.

وسایل استحقاقی سربازان خدمت وظیفه عمومی شامل: ۲ دست لباس نظامی است که شامل فرنچ و شلوار، یک دست اورکت، ۲ عدد کمربند نظامی، یک ساک انفرادی، یک دست لباس گرم سفید، ۲ دست لباس شخصی سفید، ۴ جفت جوراب مشکی، یک دست پلیور بافتنی، یک کلاه بافت و یک دستکش بافت، یک جفت پوتین نظامی، یک جفت دمپایی پلاستیکی، یک عدد حوله صورت و یک عدد حوله بدن، یک عدد روبالشتی سفید و ۲ عدد ملحفه سفید، یک عدد مسواک و ۲ عدد خمیر دندان، ۲ عدد صابون دست و صورت، ۲ عدد شامپوی سر، ۲ عدد واکس و فرچه بزرگ و کوچک، یک ظرف غذای فلزی (یقلوی)، ۲ عدد پتو، یک عدد جامهری، مهر و جانماز، ۹۰۰گرم قند برای هر ماه، کتابچه دانستنی‌های سرباز است.

قابل توجه است که سربازان باید ظرف غذا یقلوی و ۲ عدد پتو را پس از گذراندن دوره ۲ ماهه آموزشی به مرکز آموزشی خود بازگردانند و نصب برچسب، اندازه کردن لباس‌ها و همچنین عکس ۳*۴ نظامی توسط خیاط و عکاس مراکز آموزشی با پرداخت هزینه انجام خواهد شد.

همچنین در نظر داشته باشید وسایل مورد نیاز مانند دفترچه مرخصی، دفترچه یادداشت، کش جهت گتر شلوار، قفل و هر لوازم دیگر را که سربازان نیاز داشته باشند، توسط بوفه موجود در مراکز آموزشی به فروش می‌رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها