/تکرار/

به بهانه آغاز دوباره لیگ‌قهرمانان/ بازگشت هیجان به سطح نخست فوتبال اروپا

مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ‌قهرمانان اروپا از سه‌شنبه هفته جاری آغاز خواهد شد و مدعیان قهرمانی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. بازی‌های جذابی که شانس قهرمانی تیم‌ها را مشخص می‌کند.

به بهانه آغاز دوباره لیگ‌قهرمانان/ بازگشت هیجان به سطح نخست فوتبال اروپا

به گزارش خبر فوری ، لیگ قهرمانان اروپا همواره بالانرین سطح فوتبال در جهان بوده. این مسابقات برخلاف جام جهانی که هر چهار سال، یک دوره برگزار می‌شود هر ساله برقرار است و از همان مرحله گروهی هم هیجان عجیبی دارد. با این حال آغاز دور حذفی این مسابقات آن هم از مرحله یک‌هشتم نهایی، نشان می دهد با جذابیت بی‌بدیل فوتبال اروپا مواجه شده‌ایم. اما مهم‌ترین رقابت های این مرحله در این هفته کدام است؟
منچستریونایتد - پاریسن ژرمن؛ پیش‌بینی‌ها برعکس شد
وقتی قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۹ برگزار شد، همه از قرعه ایده‌‌آل پاریسن ژرمن صحبت می کردند. پاریسی ها به یونایتد بحران‌زده برخورد کرده بودند. تیمی که تحت هدایت مورینیو، هیچ انگیزه‌ای نداشت و به نظر نمی رسید در پایان فصل جاری حتی سهمیه لیگ قهرمانان اروپا فصل آینده را دریافت کند. با این حال مدیران یونایتد خیلی سریع مورینیو را از کار بیکار کردند و صندلی او را با اوله‌گونار‌سولسشر تقدیم کردند. مهاجم دانمارکی سابق شیاطین سرخ که رگ خواب بازیکنانش را فهمیده بود، نتایج اعجاب‌انگیزی با ستاره های نوجوانش گرفت. او در ۹ بازی که هدایت منچستری ها را برعهده داشته، تنها یک بار مساوی کرده و همه ۸ رقابت دیگر را با پیروزی پشت‌سر گذاشته است. پوگبای احیا شده، حالا یازده گل از ابتدای فصل برای یونایتدی ها زده که این آمار گل، بیشترین تعداد گل برای پسر شماره ۶ شیاطین سرخ در یک فصل است. شرایط ایده‌آل منچستریونایتد با دوران بدشانسی پاریسی ها همراه شده و بعید به نظر نمی رسد آن ها کار شاگردان توماس توخل را در الدترافورد تمام کنند.
پاریسی ها در ۱۰ بازی اخیر ۲ بار شکست خورده اند. یکی از آن ها مقابل تیم قعرنشین گنگام بود که مقدمه حذف پاریسن ژرمن از جام اتحادیه فرانسه را فراهم کرد. شکست دیگر آنان مقابل لیون، به ۲۰ هفته شکست‌ناپذیری در لیگ یک فرانسه پایان داد. اما این همه مشکلات پاریسن ژرمن نیست. آن ها آدریان رابیو را به دلایل فنی در اختیار ندارند، مارکو وراتی احتمالا توانایی نود دقیقه بازی مقابل یونایتد را ندارد و توماس مونیر هم به دلیلی مشابه شاید در الدترافورد پایش به توپ نخورد. لئوناردو پاردس، خرید جدید پاریسن ژرمن هنوز با تیم هماهنگ نیست و بازگشت لایوین کورزاوا پس از شش ماه مصدومیت، تضمینی بر جناح چپ دفاع پاریسن ژرمن ندارد. به همه این مشکلات غیبت کاوانی و نیمار، دو ضلع اساسی مثلث خط حمله پاریسن ژرمن را اضافه کنید تا به ماموریت غیرممکن توخل در منچستر پی ببریم.
تاتنهام - بروسیا دورتموند
شرایط دو باشگاه در خاک کشورشان نشان می دهد این بازی به عنوان رقابتی پایاپای دنبال خواهد شد. زنبور ها با فاصله ۵ امتیازی نسبت به بایرن مونیخ در صدر جدول بوندسلیگا ایستاده اند اما دو تساوی ۳-۳ مقابل وردربرمن و هوفنهایم برای شاگردان لوسین فاوره گران تمام شد. آن ها از جام حذفی آلمان حذف شدند و فاصله‌شان با بایرن قدرتمند را کمتر کردند. سرماخوردگی شدید لوسین فاوره او را از حضور روی نیمکت تیمش مقابل هوفنهایم محروم کرد و بعید نیست این اتفاق در لندن هم رخ دهد.
درآنسوی میدان شرایط غم انگیز تر است. اسپرز در شش بازی گذشته، سه بار شکست خورده است که عاقبت آن ها حذف از جام اتحادیه و جام حذفی انگلیس بود. تاتنهام حالا با اختلاف ۵ امتیازی از یونایتد در جایگاه سوم لیگ ایستاده اما شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر هم ندارد. مصدومیت هری‌کین، دله‌آلی و بن دیویس شانس تاتنهام برای پیروزی مقابل دورتموند را کمتر می کند و بعید نیست آن ها در خانه‌شان هم به زنبورهای آماده شکست بخورند. با این حال رقابت دورتموند و تاتنهام یکی از رقابت های پایاپای این هفته لیگ قهرمانان اروپا است که شاید ستاره های زیادی نداشته باشد، اما جدال نزدیکی را رقم خواهد زد.
سایر رقابت ها؛ از تحقیر احتمالی آژاکس تا جنگ رم و پورتو
میزبانی آژاکس از رئال مادرید در خانه‌اش، شاید با پیروزی قهرمان اروپا به پایان برسد. رئالی ها که سرشار از انگیزه هستند، همیشه نمایش های متفاوتی را در لیگ قهرمانان اروپا نشان داده اند. آن هم مقابل آژاکسی که در سه بازی اخیر خود، دو بار شکست خورده است. شکست سنگین ۲-۶ مقابل فاینورد، به خوبی نشان می دهد چرا باید منتظر جشنواره گل شاگردان سولاری در هلند باشیم.
اما بی‌هیجان ترین رقابت این هفته لیگ قهرمانان اروپا و شاید مرحله یک هشتم نهایی امسال، جدال رم و پورتو است. دو تیم با لشکری از مصدومین مقابل یکدیگر قرار می گیرند و این رقابت که در پایتخت ایتالیا برگزار خواهد شد، اصلا قابل پیش‌بینی نیست. شرایط نامساعد رم در هفته های اخیر (یک پیروزی در ۴ رقابت اخیر و شکست ۱-۷ به فیورنتینا) با پورتو شباهت زیادی دارد. یاران ایکر کاسیاس هم در چهار بازی اخیرشان تنها یک پیروزی و سه تساوی دشت کرده اند و جایگاهشان در صدر جدول لیگ پرتغال در آستانه سقوط است. بنابراین برنده این رقابت شاید هرگز مشخص نشود.

31

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها